Bloggintresserade

lördag 12 januari 2013

Värme, sol och en och annan vajande palm...


Där fick jag! Skulle ut på en liten uppfriskande promenad i morse och slog dit så nu sitter jag här med en hel del ömmande, dock ej brutna, kroppsdelar...nåja, man ska känna att man lever!
Goda vänner åkte till Thailand igår, om jag avundas dom? JA! Tänk er en skön sandstrand, värme, sol, behöver jag säga mer? Näe istället ska man slå halvt ihjäl sig här hemma på isiga gator, försöka hitta bilen i snödrivorna på morgonen, skrapa isiga bilrutor med ett trasigt CD fodral för att man aldrig hittar isskrapan och skotta sig till ett och annat ryggskott...jättekul!
Jag är inte det minsta avundsjuk på att dom för tillfället förmodligen sitter och njuter på stranden med en god paraplydrink och lapar sol, låååångt från detta kylslagna land...hm...
Nu ska jag sätta på mig dubbla raggsockor, en värmande halsduk och hasa mig och min ömmande kropp till soffhörnet...och drömma om värme, sol och en och annan vajande palm... 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...