Bloggintresserade

söndag 24 februari 2013

Trumpen och tandlös...


Förra veckan var jag på den årliga, ångestfyllda undersökningen hos min tandläkare och jag var himlens glad över ett hyfsat resultat i munnen och att inga större åtgärder behövde göras. Kändes som rena rama tipsvinsten när jag gick därifrån!
Ja sen var det ju det där med mitt stora begär för popcorn då...igår kastade jag mig i soffan med en välfylld skål och råkade, mitt i halva melodifestivalen, bita i en hård popcornkärna, ja vad händer...det krasar till och jag biter av 2 tänder baktill, ja man kan ju hålla sig för skratt!
Popcornen blev det inte mycket bevänt med utan dom åkte i soppåsen och själv satt jag sen i mitt soffhörn resten av kvällen och var trumpen och tandlös, morr!
Det blir till att ringa tandläkaren i morgon bitti och ja, så var marslönen redan intecknad då, lär inte bli billigt detta!
Till historien hör ju också att jag lider av en oerhört stor tandläkarskräck, har alltid haft och kommer alltid att ha.
Jag skyller det på den skräckinjagande skoltandvård man hade som liten, med en tandläkare som var gammal som en fossil, luktade armsvett och hatade barn...och han borrade och rotfyllde allt han hittade i munnen utan bedövning! Ve och fasa! Idag tar jag bedövning bara dom ska titta i munnen på mig, man måste ju för tusan vara på den säkra sidan!
Så när det är dags att besöka tanddoktorn sover jag knappt något natten innan, lyfter luren ett antal gånger på morgonen och tänker avboka tiden eller åtminstone skjuta fram den några år men inser att jag faktiskt måste ta mig i kragen och gå. Själva besöket där minns jag aldrig något av, är helt blockerad och det har hänt att jag kommit hem med dom där blå plasttossorna som man lånar där kvar på skorna och då har jag även varit och handlat efter tandläkarbesöket med dom på...inte bra alls!
Så som ni förstår så har jag en ångestfylld vecka framför mig och efter besöket också en väldigt platt plånbok.
Avslutar dagens inlägg med det gamla ordspråket "det är bara att bita ihop och hoppas på att tänderna håller" - gäller dock tydligen inte mig!

Kram på er!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...