Bloggintresserade

lördag 13 juli 2013

En doft av medelhavet...


I våras såg jag en liten annons i morgontidningen där det stod "Välkommen till Villa Famiglia - inspiration till din medelhavsträdgård"
Medelhavsträdgård? Här i regionen? Jopp det stämmer! Sparade som tur var annonsen och i veckan blev det ett besök i denna italienska oas som var som balsam för själen...det kändes som om jag befann på sydligare breddgrader...dofterna, örterna, fikonträden, olivträden, palmerna, ja det var verkligen en upplevelse!
Givetvis fick ett fikonträd följa med hem som jag nu vurmar för och sköter om med hela mitt hjärta...
Vet inte vad det är med fikonträd, men jag bara älskar dom!
Vad tycker ni? Skulle man inte kunna bo så här? Jag skulle inte tveka en sekund...









Ja så här kan man ha det i sitt växthus också! Bara så att ni vet...
Tänk att kunna sitta i denna stol under den gamla vackra kristallkronan och känna doften av citrusträd och oleander/nerium...skulle passa mig perfekt!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...