Bloggintresserade

onsdag 28 augusti 2013

Trista men ack så viktiga saker...


Så här efter sommarens alla lata soldagar är det dags att ta tag i livet igen! Kolla över sina mobilabonnemang, villkor och ändringar av banklånen, om man ska binda priset på elen (ska visst bli rekorddyr i vinter!), försäkringar... ja en massa trista men ack så viktiga saker att ta tag i vare sig man vill eller inte (lite som att deklarera, ett nödvändigt ont!)
Nåja, när jag väl var på hugget med alla papper så kom jag till högen med försäkringar, herrgud man har ju försäkringar både till höger och vänster, katten, datorer, bilen, hemmet, kameror, cykel...ja jag tror banne mig att jag t o m har vattenslangen utomhus försäkrad! Ja det gäller att gardera sig och det är verkligen en djungel att ta reda på allt och det kan bli hur dyrt som helst men jag har hittat en sida som jag varmt kan rekommendera, den heter www.insplanet.com 
Det är en jättebra jämföringssida när det kommer till försäkringar, de jämför både pris och villkor. Perfekt! Spar både tid och pengar! Sånt gillar jag.
Så nu känner jag mig helt försäkrad och nöjd...nu är det bara allt det andra som ska fixas, el, bank, abonnemang osv osv osv osv...men först tror jag att jag ska ta en promenad runt byn i den sköna sensommarkvällen.


Kram på er!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...