Bloggintresserade

fredag 23 januari 2015

Vårlökar och nervdroppar!


Härligt, fredag igen! En efterlängtad helg stundar och jag ska fortsätta min rensande och sorterande, ja jag ser faktiskt ett slut på eländet tack och lov. Måste även tacka för alla era gulliga kommentarer om den nya headern också, kul att ni gillar den…blir så himlens glad!


Tror ni att det gick att motstå lite sköna vårlökar när jag var i affären sist? Näpp, så nu tronar dessa skönheter på mitt köksbord. Lite tidigt med vårlökar kan tyckas men i veckan hittade jag faktiskt en liten ynklig snödroppe under julrosens stora skyddande blad i trädgården! Den lilla stackarn trodde väl att det var vår redan...


Vad har annars hänt då? Jo "skräprummet" har dock fått sig en liten tillfixning, här samlar jag 
allt sånt som jag egentligen inte har plats med men som jag ändå inte vill göra mig av med…


Mitt gamla olivträd tappar alla blad och jag får ge det allt ljus och all kärlek jag bara kan!
Det kan inte bara lämna mig efter 20 år...


Ljuset ja, så efterlängtat och äntligen så strålade solen i dag och helt plötsligt såg jag alla dammtussar, allt katthår och ett visst "måste" infann sig att alla fönster måste verkligen putsas framåt våren! 
Hur kan dom bli dimmiga på insidan?! Jag skyller på all julens stekos, ja det måste vara så...


Och till alla er som trodde att förra inläggets rubrik "Äntligen" betydde att jag äntligen fått in mina linser så kan jag lugnt meddela er att jag har inte fått in dom en enda gång än, trots timtal av prövotid denna vecka, det går bara inte…
Jag har nu en vecka på mig tills jag ska tillbaka på återbesök till optikern, då med linser insatta också, ja hur nu detta ska gå till! Jag samlar ju på gamla apotekarflaskor och i min samling hittade jag dessa, ögonvatten och nervdroppar…ja jag lär behöva båda om detta ska fortsätta, men mest den sista!

Ha nu en skön kväll vänner!
Så glad att ni finns…
Kram Titti

31 kommentarer:

  1. Vad härligt det är att ha plats för ett skräprum, där allt man vill spar kan förvaras och ändå användas.Det står högt på min önskelista. Jag förstår bara inte hur det ska gå till i 3 rum och kök.
    Önskar dig en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan ju bli lite svårt men mitt hus är pyttelitet med pyttesmå rum som egentligen behövs...men jag TAR mig plats hi hi! Kanske säljer jag av det till våren, vi får se...
      Önskar dig en skön fredag också kära Meta!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  2. Hi Titti, oh, how I love all your photos! They are stunning. The spring bulbs are lovely and I think that this time of year is just the right for setting a spring mantel with this gorgeous flewers ♥ xoxo, Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, let´s get some spring inspiration and just with lovely flowers! I really need it!
      Thank´s for your sweet comment Alexandra...
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  3. Du har en underbar stil hemma, gillar den så mycket. Inget jag kan ha här hemma, men oj så fint. Och skräprummet?? Ser ju ut som hämtat ur fina inredningstidningen. Tack för inspirationen du ger mig att ta tag i vårt "kontor" som varit avlastningsplats under kökrenoveringen.
    Hihi, ögondroppar och nervdroppar:)) Hoppas det inte behövs:)) Jag tror säkert du löser koden med att få i linserna, och om inte så var det helt enkelt inte för dig.
    Ha finaste helgen
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Håper du får til å sette på linsene dine. Praktisk med linser istedenfor briller.
    Jeg er brillebruker og tør IKKE prøve linser. Så jeg får pusse briller og være glad
    for at jeg i det hele tatt ser. He he. Har akkurat kommet inn etter litt snømåking i
    vind og snødrev. Ble både dugg og vanndråper på brillene da gitt.. Men nå er brillene
    rene og fine og jeg tar en runde i bloggverden. Ha en riktig god helg med eller uten linser.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  5. Underbara, våriga bilder. Men dimman på fönstren sitter säkert mellan ;-) så är det hos oss och det är svårt att göra något åt (om det inte är sommar).
    Lycka till med linserna. Ha de gott Kram, Cat

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det, ser härligt ut med sol :)
    Ha en fin helg :)
    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. So beautiful and love the chart.

    SvaraRadera
  8. Jeg ble i så godt humør av å se de vakre krokusblomstene, minner meg om våren:) Og, du...skräprummet er helt fantastisk, tenk så fint å ha et slikt rom man kan samle på alle slags skatter. Jeg kunne tenkt meg et slikt rom jeg også. Håper det går bra med linsene! Jeg skrev det i forrige innlegg og sier det igjen, den headeren din er superfin! Ha en fin helg, Titti.
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  9. I think that room looks quite lovely!

    SvaraRadera
  10. Otroligt vackert "skräprum"!!
    Ha det så gott och lycka till med linserna !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  11. Du är då för rolig du. Vad fint du har det man blir så inspirerad av att kika in os dig, glad också på samma gång. Ha en fin dag bland alla dina fina vårblommor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  12. Det är väl alldeles perfekt tid för vårlökar
    inne nu, ska köpa så fort jag ser. För här lär
    det dröja innan dom dyker upp i rabatterna.
    Jättefint allt jag ser i ditt långtifrånskräprum.
    Linser kan vara knepigt, när jag sminkade på
    teatern var det en del som kom jättetidigt för dom
    skulle pilla in linser och var inte vana. Jag tror du
    skulle vara jättefin i glasögon också.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  13. Du har så fint! Vad passande med nervdroppar och ögonvatten, kanske finns lite kvar i botten du kan lösa upp om du häller i lite vatten, ha ha. Lycka till med linserna i alla fall!

    Jenny

    SvaraRadera
  14. Kul titel. Jag undrade hur du skulle få ihop det. Akta dig för det ögonvattnet! Lycka till med linserna. / Britt

    SvaraRadera
  15. You know how to create a fairy tale room Titti! Everything seems so perfect that I couldn't imagine something else.And the old tin with the bulbs is a little miracle leading to spring!
    Good luck with your lenses dear...
    Love, Olympia

    SvaraRadera
  16. Jag har nyss dammsugit....mycket katthår också förstås haha...känner att jag inte har så mycket lust och ork att ta mej för något mer idag ;)...det blir nog mycket tid vid datorn ;)
    Tycker du verkar ha så fint och trivsamt hemma hos dej...
    Trevlig dag!
    Kram bia

    SvaraRadera
  17. Så fint at du kan ha den plassen der til det du ikke bruker akkurat nå- er jo et vakkert rom dette også. Vårløker er jo perfekte nå og så godt å se det spirer og gror og det er ikke lenge til våren nå :)

    Håper du får til det med linsene - om ikke så blir det briller da... kan ikke hjelpe deg med noen tips dessverre. Bare du finner den rett vinkelen for å få de inn og du pass deg for øyevannet :)

    Har laver snøen ned i dag...

    Ha det så fint :)

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  18. Lite vårlökar inomhus i blom är sött och uppiggande vid den här årstiden. Och ditt överblivna rum ser helt bedårande ut! Ett konstverk i sig. Kontaktlinser, det var länge sedan jag hade, har funderat på att skaffa igen, det är säkert mer sofistikerade nu för tiden och det där att sätta in dom......gaaaaah.......hoppas du lyckas!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  19. Titti kärlek, finner jag hennes gamla dos underbara, i blomman lökar är !!! Jag har en svaghet för gamla lådor !!! Jag önskar dem god förbättring för ögon och nerver, kära hälsningar från angie

    SvaraRadera
  20. Underbara krokusar och vilket fint skräprum !!! Du skull se mitt ...;)

    SvaraRadera
  21. Åh, så vackert du har hemma hos dig!
    Vårlök och pärlhyacinter är nästan ett måste nu för min vårlängtan.
    Har så svårt för Januari månad............vädret är extra jobbigt i år också tycker jag...........regn ena dagen och sedan snöslask............

    Kontaktlinser måste vara ett krux att få på plats, hua läskigt med ögon.

    Nu önskar jag dig en fortsatt fin helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  22. Håller tummarna för att ditt gamla olivträd klarar även denna vinter och att det ordnar sig med linserna. Jättefina bilder som förgyller.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  23. En jättefin helg till dig fina du
    Du har det så fint
    alltid mysigt att titta in här
    Varmaste kramar❤

    SvaraRadera
  24. Så himla läcker burk till de vita krokusarna.
    Ha en fortsatt skön helg.
    Annika

    SvaraRadera
  25. Vilket vackert skräprum du har. Vårt olivträd står i garaget bland palmerna. Men det ser inte så vackert ut längre. Hoppas du får dit dina linser och att det känns bra.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  26. Äh...skräprum!? Det kallar jag ett mycket vackert rum...underbart! Olivträd 20 år!? Inne på tredje året för tre olivträd och jag är så glad för det. Har dem i lusthuset så jag hoppas det inte blir för kallt resten av vintern.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  27. Heia.
    Jeg kjente på vårfølelsen når jeg ser dine bilder her. Vakkert hos deg.
    Håper du får liv i oliventreet igjen. Kram fra Mette

    SvaraRadera
  28. Dear Titti,
    great pictures! We hope, you don't need the nervdroppar! ;-) It's the same with my olive-trees. They looks really sad.....
    Have a good sunday! My best wishes,
    Mella

    SvaraRadera
  29. Här sitter jag och fnissar åt ditt problem med linserna....sorry men det är riktigt underhållande. Men jag tycker synd om dig också!
    Ditt skräprum är alldeles fantastiskt spännande och fint!
    Tänk varje år den här tiden tappar mitt olivträd också en massa blad. Det är ju nu ljuset börjar komma tillbaka så jag förstår inte riktigt det. Jag tror de överlever och vill bara skrämmas lite.
    Hoppas du visar mer från "skräprummet" framöver!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...