Bloggintresserade

tisdag 26 april 2016

En salig soppa får det bli!


Så glad för alla era goa kommentarer när vi "reste" runt lite förra veckan!
Men det där med att göra det lätt för sig och ha teman var ju inte
alls så enkelt som jag trodde för denna vecka kom jag inte på ett endaste
 tema! Näe, det får bli som det blir här på bloggen, en salig soppa av
blandade inlägg för jag gillar att ta dagen precis som den kommer...


Hittade lite gamla bilder från Öland och mitt växthus jag hade där.
Åhhh vad jag saknar det! Jag tillbringade mängder av timmar 
där ute och njöt varje minut...vår, sommar, höst och vinter...


Just nu har jag säkert 100 små tomat/chili/paprikaplantor som
måste planteras om och allt står i gästrummet! Inte det mest
ultimata som "växthus" om man säger så.
Men jag kanske har en plan, vi får se...



Nä hög tid att ta tag i dagen och göra rätt för brödfödan!
Det går ju inte att sitta här med kaffekoppen och drömma 
bort hela förmiddagen...


Kram och ha en glad dag!

19 kommentarer:

  1. Med det antalet plantor, behövs en plan. I glas kanske? / Britt

    SvaraRadera
  2. Imagens que fazem lembrar a primavera... Jardinar é de facto uma terapia! um abraço, Manuela

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder Titti - så lätta att drömma sig bort till !
    Jag går helt på känsla när det gäller inlägg på min egen blogg. Håller helt med dig - huller om buller, då blir det bra !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Och ja, låt oss ta dagen som den kommer! Lika bra det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Thank you for your lovely comment on my last post. You have a nice blog, I'm impressed!! Of course, I'm the newest follower!

    SvaraRadera
  6. I love working in my garden!
    Gardening is therapy,have a nice day,
    Patricia

    SvaraRadera
  7. Det är härligt med soppor på alla konstiga sätt och vis. Du har så fina bilder alltid att bjuda på skulle nästan räcka med bara det.hihi Att ta dagen som den kommer det behöver man ibland och så bra man mår sen då.
    Ha nu en fin mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder! Ja, jag förstår att du saknar ditt växthus!
    Jag saknar också "mitt" fast jag aldrig har haft något i min ägo, så jag förstår att längtan är stor när man väl haft ett!
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Helt magiska bilder som vanligt när man kikar in här.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Ja det där växthuset är så rogivande och härligt. Oj så många plantor... Ska bli trevligt att se din plan sedan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. En underbar soppa! Fortsätt gärna laga mer sådana! Underbara bilder!
    Känner igen allt från Edinburgh nedan. Jobbar där och runt Skottland varje augusti. Härlig stad!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Fina bilder , som alltid hos dej ;))
    Tror du inte jag längtar tills mannen ska montera upp mitt nyköpta växthus ?
    Men jag kommer nog mest att mysa till där, hihi...
    Ha en fin dag nu !
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. I love gardening however here in the North part of the US we can not start till May. Love your gardening photos! Your pink geranium looks so pretty!

    SvaraRadera
  14. Din saliga blandning duger mer än väl så fortsätt du som du brukar med dina underbara bilder!
    Susanne

    SvaraRadera
  15. ja det där med teman är inte helt lätt och jag tycker själv att det mest oftast blir bara en enda soppa av inläggen. Men dina är alltid så trevliga och intressanta tycker jag så det är en fröjd att hälsa på i din blogg. Alltid så fina bilder !
    En skön torsdagskväll till dig !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  16. Oh my! To walk and sit in your garden.... So beautiful, such a beautiful story in every little space.

    Xx
    Dore

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...