Bloggintresserade

fredag 22 april 2016

FLOWERS by titti & ingrid - Blommiga karameller


Så var det dags för lite FLOWERS igen och på dagens
schema står det blommiga karameller! Ja att förena både gott och lite
ätbara sköna blommor passar mig perfekt - jag gillar båda två...


 Söta penséer är fint att dekorera bakverk med just nu! Men man kan även
använda bl a gurkört, tusensköna, krasse, lavendel, pelargon, ros, syren och
viol, men ta alltid det säkra före det osäkra och kolla att blomman är ätbar!



Jag brukar samla några glasflaskor/vaser/provrör och göra en
liten "bukett" av glas som jag sen fyller med olika blommor.
Perfekt när helgens bukett börjar vissna, då är det bara att
korta av blommorna och göra en skön kompott av dom.
En blommig karamell att hänga var man vill!


Hoppas ni fått lite inspiration och nu tycker jag att vi kikar in till Ingrid
och hennes fina blogg OF SPRING AND SUMMER
Spännande att se vad hon har för blommiga karameller på gång!

Ha en fin skön & grön fredag!
Kram från Titti

32 kommentarer:

  1. Ljuvligt! Som en symfoni av vår känns det att titta på bilderna.

    Fin helg till dig / Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du...GLAD jag blir!
      Ha en fin fredag Hannis.
      Kram från Titti

      Radera
  2. Dear Titti,

    Beautiful flowers and cupcakes.
    Happy weekend
    Hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh thank you Carolyn! I´m so happy you like this post :)
      Love from Titti

      Radera
  3. Very delicous!!! Those cupecakes looks sooo sweet! Your pictures are so beautifull! Have a nice day!
    Hugs
    Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Ulla! So happy you like this post...
      Have a great friday!
      Titti

      Radera
  4. Så fina cupcakes! Jag är dock lite tveksam till att äta penséerna, men fina är de!
    Vilken kul idé med dina hängande vaser, det ska jag komma ihåg när mina blommor börjar nicka lite.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, ätbara är dom men man kan ju peta bort dom innan man hugger in på bakverket :)
      Kul att du fick lite inspiration Ann!
      Kram från Titti

      Radera
  5. Men så vackra cup cakes!! Nästan för vackra att äta :D Samlar också på småflaskor till blommorna, de där rundade är jättefina (är det provrör?) Ha en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Glad jag blir...ja det är provrör, du kan köpa såna i blomsteraffären!
      Ha en fin fredag Katta.
      Kram från Titti

      Radera
  6. Vilka gulliga cupcakes i så fina färger, färgmatchat med muggarna. Kan ha varit meningen.
    Vad synd att jag kastade mina smala "karaffer" det varit ojla och vinäger i. Men de var så må. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nog tanken ha ha...alltid detaljerna du vet :) Tack för din söta kommentar!
      Kram från Titti

      Radera
  7. Smarrigt och vackert! Och fiffigt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta!
      Kram till dig!

      Radera
  8. You've given us lots of good ideas in this post, Titti.
    The flowers look very jolly atop the cupcakes...perfect for a garden tea party.
    I also like those hanging glass vases, with just brilliant ranuncula. xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you dear Frances, your comment makes me so happy :)
      Have a great weekend now, take care...
      Titti

      Radera
  9. Woow, vilka bilder. Man vill bara sträcka in handen i datorn och ta ett bakverk. Ha en fin helg.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen tack! Du får en till kvällsfikat :)
      Kram från Titti

      Radera
  10. Så ljuvligt! Och tack för kommentar hos mig- nu blev jag nyfiken! Såå kul att kunna inspirera varandra!
    Ha en fin helg Titti!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Åh, så vackert! Första bilden fick snålvattnet att börja rinna minsann. Ser mumsigt ut! Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  12. Åh så vackert dekorerade bakelser. Inspirerande foton. Hoppas du har en fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  13. Så vackra saker du visar, bl.a. så var det ranunkel som jag alltid haft en viss förkärlek för men ALDRIG haft. Inte hellet köpt annat än i färdiga buketter! Konstigt!?
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  14. Oj så gott och fina bilder...gillar ranunkel ;))
    Ska kika in till Ingrid...
    Ha en fin helg !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  15. Beautifully decorated cupcakes, I always seem to forget we have flowers we can eat! Lovely photographs! Have a lovely weekend Titti. Sharon

    SvaraRadera
  16. What a pleasure!!!! Love the hanging vases. Great idea!
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  17. I always enjoy dropping by to see what beautiful photos you have to share with us.

    SvaraRadera
  18. Namnam, her fikk jeg gode ideer til å pynte kaker! Nydelige bilder. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  19. Sååå vackert! Verkligen en njutning att se dina fina bilder och du ger inspiration!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  20. Vakre bilder av fristende kaker...Mmmm!!
    Ha en fortsatt fin søndag:)
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  21. Yummy looking frosting in the cupcakes!! The flowers are beautiful. Wish I had those types of flowers available at the market around here. They are so pretty. Thanks for your visit and have a great Sunday!!

    SvaraRadera
  22. Det var verkligen en trevlig idé att göra en bukett av småflaskor... Ska jag komma ihåg :D

    Ha en skön söndag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  23. Ett sånt vackert muffins skulle jag
    gärna äta upp nu, mums. Och så fint och
    dekorera med blommor. Ljuvliga bilder
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...