Bloggintresserade

fredag 29 april 2016

Som man sår får man skörda...


Som jag väntat på att denna vecka ska ta slut. Den har kantats av tråkiga
och tragiska besked, snö och iskalla vindar, ett antal märkliga händelser
och en hel del funderingar om hur vuxet folk har mage att bete sig i
olika situationer. Ibland undrar man om orden ödmjukhet, trevlighet, 
ärlighet och rakhet helt har ramlat ur den svenska ordlistan!!
Nåja, som man sår får man skörda heter det ju...


Och jag sår så det står härliga till! Snälla, fina frön som växer så det
knakar och till min stora lycka har mitt fikonträd överlevt vintern!


Att gräva en ny rabatt står på helgens schema, himla bra 
för både gäddhäng och ett dåligt humör. Friskvård för
både knopp & kropp! Dagens tips från Titti - gräv!!


Så mina kära vänner!
Se nu till att omge er med goda energier, ta hand om varann, 
ge bort en varm kram, ett vänligt ord, ge en fin komplimang, 
gör någon glad varje dag och bjud på ett riktigt gott skratt.
Och allt detta är faktiskt helt, helt gratis...

Kram så hörs vi i helgen!

17 kommentarer:

  1. Så mycket elakheter det finns runt om oss och som kan drabba vem som helst nu för tiden. Förstår hur det kan vara och kännas och att du har massor av tankar och känslor omkring det jobbiga.
    Underbara blommor och grönt du fotat trots regn, snö och kula. Här i Östergötland har vi haft snö en dag och varje dag såååå kallt. Vill ha varmt NU !
    Tack för tipset ! Gräv ! :)
    Sköt om dig och försök ha en riktigt bra Valborgsmässohelg !
    Kramen från Marie

    SvaraRadera
  2. Så många kloka ord sprungna ur ledsamhet. Men jag håller med dig vi människor är lite väl elaka mot vår egen ras. Då är det tacksammare att pyssla med växter eller djur.
    Gräv försiktigt och var rädd om ryggen. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Snälla människor blir man glad av och de andra kan man vara utan!
    Tänk att ibland undrar man verkligen över hur vissa beter sig, man får väl anta att det är något stort fel på hela deras liv när det är så svårt att vara lite ödmjuk och vänlig och ha normalt hyfs!
    Nåja, det finns många pärlor som man möter också, man får fokusera på dem och glömma de andra!
    Ha det fint i helgen!
    Kramar, Ann

    SvaraRadera
  4. Titti, it is good to remind ourselves that there is so much kindness in the world. I do try to follow the Golden Rule, "Do unto others as you would have them do unto you."

    What fun it would be to be able to help you with the digging, and weeding and planting in your garden! It's so good that your fig tree handled the winter all right.

    Happy weekend. xo

    SvaraRadera
  5. You are so right Titti ...kindness costs nothing ...scatter it everywhere !! love the photos and so glad your fig tree made it ...Gail x

    SvaraRadera
  6. Trist när man inte är trevlig mot varann.
    Bra att fikonet överlevt. Mina med, men inga anlag för fikon. / Britt

    SvaraRadera
  7. Här blir det inge grävning i helgen, hihi...men jag vill snart att mannen ska "gräva" ner mitt nya växthus...eller jag vet inte, han kanske inte behöver gräva men man måste ju förankra det på något vis iaf...ingen vårvärme här ännu, men jag tror iaf morgondagen blir bra ;))
    Ha en fin valborg !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Ja men du har såå rätt på alla fronter. Gymmet kan man ju glömma när det är vår och höstbruk hihi
    Ha en bra helg i rabatten, får väl se hur det blev.
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. Good advice Titti. A little kindness goes a long way!

    SvaraRadera
  10. Underbara planteringsbilder! Hoppas på en bättre vecka, nästa som kommer!

    Ha en fin Valborg kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Här hoppas jag att vi kan börja så smått att försöka få ut en del palmer i trädgården. Dom har faktiskt lovat + grader nu framöver.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Det där med att ge folk omkring oss vänliga ord tillhör ju inte vanligheten precis, men jag måste säga att jag blivit överröst med omtänksamhet och kärlek - både från nära och helt okända - sista året. Kan ju bero på at jag har en sån konstig åkomma (men inte är sjuk, ledsen eller deppig för övrigt). Det har t.o.m. varit så att jag blivit lite chockad ibland över hur vänliga en del är.....inte dumt!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  13. Vi lämnar april som gett dig fadd smak och ser fram emot sköna maj. Önskar dig bara goda ord och trevliga möten...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Jag förstår din besvikelse, men beundrar också din förmåga att vända allt till det bättre!
    Sköna maj är välkommen imorgon och växterna frodas!
    Ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  15. It really is so easy to dispel an unkind word with a pleasant one. I like your philosophy ;)
    Wendy

    SvaraRadera
  16. Så sant det där med sådden... Kom att tänka på ett citat" den som aldrig finner de rätta orden gör heller ingen lycka här på jorden".
    Vore alla lite mer medvetna hur ord kan skada skulle vår värld vara en bra mycket trevligare plats.
    Fast nu undrar jag vad jag sår för jag skördar mest kirskål...
    Ha en fin söndag!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  17. Tack för ett fint inlägg. Att omge sig av goda energier är viktigt. Gräva är bra för mycket, hoppas jag kan sätta igång med det om en inte alltför lång framtid.
    Så roligt att dina sådder spirar och gror.
    Stor kram till dig vännen

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...