Bloggintresserade

fredag 29 juli 2016

Sköna kvällar & odlingsglädje...


Så var det fredag igen! Inte dumt alls tycker jag...
Värmen fortsätter och det är ju helt makalöst sköna kvällar just nu.
Jag flyttar trädgårdsmöbeln allt efter skuggan och med ett gäng tidningar,
lite gott kaffe och så lite bräkande i hagen intill så känns livet riktigt gott!


Järnsängen har blivit till ett blombord! Perfekt!
För hit upp når faktiskt inga sniglar och myror...


Favoriten nummer 1 denna sommar! Vit sommarljus (Gaura)
Blommar hejvilt hela sommaren, tål torka, sol och vind.
Ja en riktigt tacksam och sirlig skönhet...


Sötaste squashblomman!


Odlingsglädjen är på topp, ja snart kommer jag nog inte in i växthuset!
Citronverbenan har blivit meterhög, doftar gudomligt och jag lär ha
gott te till alla mörka kommande höstkvällar framöver...


Tomaterna är på gång och det ser ut att bli tonvis...
Ja godaste gott för en tomatälskare som mig!

Ha nu en härlig kväll vänner!

12 kommentarer:

  1. Your tomatoes look so good! I am worried that ours haven't had enough heat, but some more hot days are promised, so perhaps there will be a bit of a harvest.

    SvaraRadera
  2. Här är det tomater och vita gurkor till max. Så nu är det bara att skänka bort till höger och vänster.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Att sitta där med en kopp kaffe är inte dumt, det förstår jag det! Ser ljuvligt ut! Och tomaterna, mmm, hemodlade solkyssta tomater!!

    Må gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. I adore the iron bed/floral table!

    SvaraRadera
  5. Oh , if my tomatoes would only already so far... ;)
    Lovely greetings from Germany
    Kath

    SvaraRadera
  6. Mysigt med egenodlat lite av varje. Njut på du så mycket du orkar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Titti, I love your photos ♥ iron bed without snails-Hooray! Enjoy the divine summer.. hide a bit of heat in the winter. I send cordial greetings to you. Embrace Jarka.

    SvaraRadera
  8. Vit sommarljuset är även en av mina favoriter. Verkligen en tacksam blomma. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Beautiful place to sit under the tree! The table looks pretty with the crispy white table cloth! Our tomatoes are very all green yet but soon we shall have some tomatoes!

    SvaraRadera
  10. Jag älskar idén med järnsängen!! Vackert!

    Och tack för namnet på pelargonen. Har kollat lite efter den och ska ut idag och fortsätta jakten=)) Det där trassliga faller ju jag för direkt!

    Kram och skön dag / Hannis

    SvaraRadera
  11. Å så nydelig uteplass , der må det være fint å sitte . Skikkelige sommerbilder , så koselig hos deg ! God søndag ! Klem

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...