Bloggintresserade

torsdag 20 april 2017

April, april...



Våren kom verkligen av sig i påskas och det har varit kyligt hela
 veckan. Både får och växter åkte in igen. Bilrutor har skrapats 
tidiga isiga morgnar och var har jag gömt mina vantar tro??
Att man aldrig lär sig att vänta lite med alla blommor i
just april, näe då vill man ha full vår på en enda gång!



 Jag som hade fått ut både fikonträd och olivträden i växthuset!
Det vara bara att släpa in alla tunga krukor igen när snön yrde 
och så får man väl börja om igen med vårpyntet när kylan
 väl släpper taget...förhoppningsvis innan midsommar!

Önskar er en mysig kväll!
Kram från Titti




20 kommentarer:

  1. Nydelige bilder.
    Ja,vi er nok altfor snart til å tru at våren er her når påsken er over. Idag var det 7 plussgrader og sola varma godt. Nå snør det ute... det forandrer seg fort altså.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  2. Så små sötnosar du har där i korgen, så våriga härliga färger. Jag glömmer helt att det är så kyligt ute när jag ser dem:) Trodde knappt det var sant i går morse när termometern visade -6°.
    Hoppas dina växter klarat sig. Och nu påminde du mig om att jag bara måste ha ett fikonträd på kommande balkongen:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. We had a touch of spring and then snow again today. Brrr...

    SvaraRadera
  4. Det var nog många blommor som frös sönder under denna påsken. Vem kunde tro att vinter skulle komma te-bax.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Nu får frysgraderna hålla sig borta. Jag var oxå positivt tänkande och ställde fikonet och citronerna i kallväxthuset. Och nu hänger bladen helt hemsk på citronerna och jag grubblar över överlevnaden.
    Som sagt... Att man aldrig lär sig?

    Ha en bra helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Schöne Impressionen! Wir hatten Frost und sehr viel Pflanzen haben wir verloren. Bei euch?

    Sigrun

    SvaraRadera
  7. Ja det var en kylig helg. Mycket som fick på nöten både hemma och på jobbet. Jag har ju en liten fläkt i mitt växthus som frostvakt. Jättebra. Ha en fin fredag min vän. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Ja, förbaskade kyla säger jag med... Vill ha lite varmare så man kan ta av sig (och alla 8 barnens...) några lager kläder. Det är ju fortfarande många lager som ska på ... och nu är det tungrott med den biten... suck!
    MEN... hur glad blir jag inte av att bara titt på dina foton på lammen och fåren :) :) :) Dom värmer ända in i hjärteroten, minsann!!!! Och så vackert påskpynt Du gjorde, både i burken och den hängande buketten!!!!
    Önskar Dig en fantastisk helg med massor av solsken!!!
    Stora fredagskramen från Kate

    SvaraRadera
  9. Underbara - men för tidigt utsatta - blommor du visar. Är den sista en Ranunkel?
    Det är en blomma jag älskar med ALDRIG haft, trots att jag varje år bestämt mig för att köpa några. Men jag hittar dom aldrig här på Gotland av någon konstig anledning.
    Att nästan alla är dör tidiga med blommor beror på att man är så sugen på våren att man bara inte kan hålla sig. Men...på grund av mitt ryggonda så kom mina inköp av sig och det enda jag satt ut är nio penséer - och dom har överlevt. Så inget ont som inte har nåt gott med sig.....
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  10. Kedeligt med den frost. Vi mistede også en del blomster på den konto. Håber det snart vender, så vi rigtig kan nyde haven og vejret.
    Dejlige billeder som altid.
    Rigtig god weekend til dig kære Titti

    Knus Lone

    SvaraRadera
  11. Vakre bilder! Ja, vi er like optimistiske hver vår og glemmer at april kan være lunefull. Kald vind her i Värmland også. Snart er det vår på ordentlig.
    God helg!

    SvaraRadera
  12. jag har tappat sugen vad det gäller våren....kyligt och blåsigt. Det var fint ett tag men sen försvann värmen. Har en kruka penséer på bron men tror inte jag sätter ut fler. Vi reser bort till värmen två v. i maj så jag fokuserar på resan och när vi kommer hem är det nästan sommar....då blir det växthuset som gäller !! ;)
    Ha en toppenhelg vännen !
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. Ja fy så trist väder vi haft. Jag släpade aldrig in något, så jag får väl bita i det sura .. och se vad som klarade sig helt enkelt :o
    Ha en härlig helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  14. Äh så många järn i elden du har, växthus och allt. Du berättar så härligt.
    I dag är det bara "skit" här. kallt som tusan och just nu regnar det
    väldigt mycket jag sade till min hemtjänst fy vilket väder du måste ut i.
    Ingen fara Hajan jag bilen i dag. Det är så rara och positiva flickorna
    som kommer hit. Man skall inte klaga

    SvaraRadera
  15. Å så synd om fikon och olivträd. Jag har faktiskt haft mitt olivträd utomhus hela tiden men det hade hunnit vänja sig under en hel månad innan.
    Vackra bilder!
    /Anette

    SvaraRadera
  16. Et nydelig vårbilde. Det havnet på min pinterest
    Ha ei flott helg

    SvaraRadera
  17. Hope you get to see some spring flowers, soon, Titti! It's been cold in many places across the northern hemisphere, but let's hope things warm!

    Happy weekend,
    Poppy:)

    SvaraRadera
  18. Anonym09:05

    Åh,så fantastiskt vackert .....
    Ha en underbar Vårdag!

    /Kram

    SvaraRadera
  19. I love these photos...that first especially could be used on a greeting card.

    SvaraRadera
  20. I loved the pictures.
    Janicce

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...