Bloggintresserade

fredag 9 juni 2017

Lite lätt vildvuxet...


Varje ledig minut far jag fram med något trädgårdsverktyg i handen just nu!
Ja är det inte gräsklipparen så är det sekatören. Att "ta över" en trädgård
som ingen brytt sig som om på många år är ett ganska så tungt arbete.
Man vet hur man vill ha det men trädgården har med en egen vilja
bestämt sig för hur den vill se ut. När jag försöker tukta den så är det
som om allt växer ännu mer - ja vi för en ojämn kamp vi två ihop...


Trädgården kan nog betraktas som "lummig" på ett väldigt 
ostrukturerat vis! Omgärdad av höga träd, stickiga slånbärsbuskar 
och stora gamla fläderträd. Ja och så en enda hopplös rabatt som
jag efter 2 år ännu inte fått någon ordning på! Sen denna frodiga 
kirskål som har fått växa och härja hejvilt här helt ostört i åratal...


Det gamla stenhuset är snart helt inbäddat i vild grönska...


Fåren gör verkligen en stor nytta och betar av på ängen.
Tror jag ska ta in dom här i trädgården också hi hi!


Med en hälsning från denna gröna klorofyll önskar jag er nu en skön 
helg med en vildvuxen bukett...ja från min lika vildvuxna trädgård!

KRAM

17 kommentarer:

  1. Vackert när det inte är perfekt tycker jag. Ha en fin helg du med.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Mycket jobb, men måste också vara spännande!
    Hoppas du får en härlig weekend och fint väder!

    SvaraRadera
  3. A "wild" garden can have a charm of its own. The sheep would be a big help maybe. Lol.

    SvaraRadera
  4. vildvuxet kan vara vackert också det är lite speciellt enligt mig, allting behöver inte vara perfekt. En trädgård blir liksom aldrig färdig heller, som tur kanske man bör säga. Vad skulle man då göra i sin trädgård, bara sitta och glo och rulla tummarna, det är säkert inte din 'melodi' (ej heller min). Om du släpper in fåren där blir det nog inget kvar Titti, hi hi . . . de ser nog inte skillnad på att få beta eller får inte beta, 'fniss' . . . .
    Dina bilder är ändå behagliga, det finns ett lugn över dem, och det gillar jag, för jag tar många pauser i min trädgård.
    Tid för njutning måste utnyttjas till max, även med en sekatör i handen njuter man, eller hur ?

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Åh jag älskar ju när det är vildvuxet...lummiga trädgårdar är de finaste enl. mig...men jag vet att många inte vill ha det så...inkl.min man, hehe...men jag är väl lite gammaldags kanske, hihi...vissa röjer och sågar ner och håller på...det kanske behövs på vissa ställen, men jag gillar inte när det är kalt !!
    Ha en fin helg nu !!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. I prefer wild, unstructured and lush - much better than neat and tidy for me♡

    SvaraRadera
  7. Varning! Släpp inte in fåren i trädgården, det gjorde mannen här till följd av att ett av mina nyplanterade äppleträd och en jasmin blev till ett minne blott. För egen del gillar jag när det är lite vildvuxet.
    Njut av helgen Titta
    Kram Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
  8. I enjoy visiting your blog...love the sheep in the meadow shot...I can so see that as a painting. Thank you for the bouquet!

    SvaraRadera
  9. Din trädgård ser mysig och härlig ut. Allt behöver inte vara perfekt. Här ska också ut i trädgården i helgen. Ha en fin helg Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Jeg synes der er smukt, frodigt og meget hyggeligt i din have. Elsker at se fårene dovne omkring.
    Skvalderkål og syrener er en smuk kombi

    Klem og herlig weekend til dig
    Lone

    SvaraRadera
  11. Perfekt är tråkigt och vilt är vackert i mina ögon. Det ser ljuvligt ut i din fina trädgård!
    Trevlig helg!
    Kramar från Ann

    SvaraRadera
  12. Titti,
    Have a beautiful weekend in the beautiful greenery.
    I like wild gardens !!!
    Jarka

    SvaraRadera
  13. hej,där ute i klorofyllen!
    ja, nu kan vi väl inte klaga... Sommarvärmen är här efter regn, kyla och BLÅST. Härligt att vara i detta ... Visst är det ogräs och vildvuxet lite överallt. Men så vackert! Jag gillar trädgårdar som är lite "rufsiga", lite pyttipanna-stuk.Sen får jag ett ryck ibland och krafsar, sliter, klipper som bara den. Blir lite lugnare ett tag i det växande vackra. kan dock konstatera att Kirskål - har jag INTE i min trädgård! De´du!
    Så vackra bilder du visar. Njut av allt vackert och ha en härlig helg!
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  14. Alawys a pleasure to come and visit!

    SvaraRadera
  15. Så vackert. Önskar så att jag hade det intresset. Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Älskar den här tiden när man kan hålla på och påta i sin trädgård. Det är som balsam för själen. Må så gott . Maria

    SvaraRadera
  17. Synes det er fint med litt uregjerlig hage, at det vokser litt vilt her og der. Ser så fint ut i hagen din!
    Ønsker deg en fin kommende uke!
    Klem
    Jorunn

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...