Bloggintresserade

fredag 11 augusti 2017

Skördetid och en viss stillhet...


 Detta kallar jag inte att blogga! Att bara göra ett inlägg i veckan känns lite väl torftigt
men ja så blir det ibland. Tiden, den där tiden som denna sommar har gått lite extra
fort tycker jag. Först lite måndag sen direkt en fredag och så en skvätt helg på det
och sen börjar det om igen. Trädgården och att sen jaga bakom gräsklipparen tar
också en stor tid. Nåja, jag ska inte komma med 30 olika fåniga ursäkter nu :)


Glad att ni hänger kvar och jag tror minsann på en bättre blogghöst!
Det blir roligare att sitta vid datorn, att jobba med bilder och skriva.
Alla "måsten" känns inte så viktiga längre och dagarna känns
faktiskt lite längre också konstigt nog, ja på något vis.
Skördetid och en viss stillhet. Hösten är min tid...


Nästa vecka blir det norra Öland - mitt paradis på jorden!
Jag längtar...

Ha den bästa av fredagar nu!

KRAM

25 kommentarer:

  1. Since I retired from teaching, I love Septembers especially. Octobers can be lovely as well. Have a great weekend!

    SvaraRadera
  2. Det är de första Blåklintarna som jag sett i år. För det är väl Blåklint. Så spröda och fina Jättevacker bild med sädesslaget tillsammans.
    Är det korn eller är det råg??? det är ju inte klokt det borde
    jag veta. Jag kunde ju googla , men det orkar jag inte heller.
    Just nu eh himmelsblå himmel, Vackert faktiskt. kram från gammelgumman

    SvaraRadera
  3. Ja blåklint är det men det andra? Råg? Korn??? Vi får kolla upp det! Jag är urdålig på alla sädesslag ha ha! Vackert dock...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Förstår din längtan till Öland. Men så vackert med blåklint ihop med råg/korn.
    Haha, jag är inte så flitig med bloggen, ett inlägg i måndags och ett idag:).
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ha en fin fredag och helg du med.
    Fina bilder som vanligt.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. This is lovely, Titti. Have a great weekend!!

    SvaraRadera
  7. I love that first photo!

    SvaraRadera
  8. Man bloggar som man vill, så det så. Härliga bilder oc jag längtar också till Öland även om Grekland står på tur. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder, förmedlar lite känsla av sommarens graciösa förfall.
    Ha en underbar helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  10. Your rich blue cornflower growing amongst the ears of corn is perfecto Titti♡

    SvaraRadera
  11. Enjoy summer.....love from me Ria x

    SvaraRadera
  12. Tiden kan jo kun bruges en gang. Bedre få indlæg end ingen.vDu skal vide, at jeg altid nyder dine smukke billeder.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. Självklart är hösten vacker och speciell men med ett visst vemod, så känner jag.
    Så hösten är inte min tid, men lugnet börjar infinna sig . . . .
    Vackra bilder du visar Titti och visst är Öland en härlig Ö.
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  14. Håller med att tiden inte riktigt räcker till så mycket blogg det skulle kunna vara. Men det ska ju vara kul att blogga inte ett tvång. Då får det bli lite längre mellan inläggen. I alla fall är det så för mig. Ha en härlig tur på Öland. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Beautiful!
    Amazing photos.
    Have a nice sunny weekend :)

    SvaraRadera
  16. Hej Titti!
    Jag är inte flitigast i bloggvärlden men njuter av att kika in hos dig då och då! Här möts man alltid av inspiration och vackra vyer och bilder!
    Njut din vistelse på Öland!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. North Oland looks lovely.

    SvaraRadera
  18. Ett inlägg i veckan är ju bättre än inget alls! För mig blir det också så och det ska ju vara kul att blogga och då får tiden styra över hur ofta det blir, eller hur?
    Ha det gott Titti!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  19. Man är inte mer än männ'ska och det är inte alltid man orkar vara högeffektiv på alla fronter samtidigt.
    Dina bilder är ren poesi och de räcker rätt långt! Jag får lust att nynna på någon folkmelodi...:-)!
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  20. I have had a look around your neck of the woods, all the posts on this page, Titti, and I am smiling ear to ear; they are so fresh and beautiful - from those revitalizing showers, I'm sure!! I must visit storybook Sweden one summer, soon!

    Warm hugs from Crete,
    Poppy

    SvaraRadera
  21. "Vete" & blåklint,det blev ett fantastiskt team tillsammans! Datortid ja.... Men det är ju faktiskt sommar nu!!! Den ska avnjutas så mycket det går :) Hoppas veckan går fort så Du snart får njuta av ditt paradis på jorden :)
    Lite sent svar, men min stora agenda är köpt på bokhandeln finns även att köpa på nätet(planeraförlaget.se )Det är en almanacka för förskolan, men det borde ju finnas någon liknande... Å andra sidan kanske det inte spelar någon roll.. Inte dyr heller, tror priset var på 130 kr.
    Önskar Dig en ny finfin vecka, vännen!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  22. Lovely pictures we need to make the most of being outside while we can! Sarah x

    SvaraRadera
  23. Men vakre bilder deler du😊Klem fra Mette i hagebloggen furulunden.no

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...