Bloggintresserade

söndag 10 juni 2018

Söndag, sol & nya myggbett...


Söndag brukar för mig bli en sådär trist och halvgjord dag.
Mycket ska göras men inget blir gjort! Konstigt nog.
Det är något med söndagar jag inte riktigt gillar...


Men ok, lite positivt tänk nu :) Jag skördar mängder av örter. Jag
njuter av kaffet på trappan och har minst 1000 nya myggbett...
Det sista är inte så positivt men tillhör ju sommaren!



Snart stundar en skön midsommar också. Med sill,
färskpotatis och massor av solvarma jordgubbar...


Sen är det ju är studenttider också! Härligt! Juni bjuder på mycket...
Vilka helt magiska veckor det har varit! Vi behöver regn, visst. Men
egentligen vill jag bara att solen och värmen fortsätter till sisådär
 mitten på oktober. Då är jag nog redo för lite regn och rusk :)

Ha en mysig söndag nu!

10 kommentarer:

  1. I hope the mosquito bites aren't to troublesome :( We've also had weeks of hot weather which is very unusual for here ( west coast England ) our summer's are usually a washout, but this year it's been marvellous!! I don't mind the hot weather during the day; it's at night when I can't sleep because of it! x

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt med jordgubbar!...och katten var ju verkligen tjusig i mössan, hihi...och en aning skeptisk, hehe...ja regn behövs verkligen ! Konstigt väder det har varit i vår/sommar. Ja äntligen har jag kommit fram till ett beslut, vet inte om du kikat in i min blogg ?
    Ha en fin söndag !!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. How beautiful is your perfect photos.
    Greetings from hot Poland.
    Lucja

    SvaraRadera
  4. Här är säsongen slut på jordgubbarna. Hade tur att hitta på marknaden i lördags. Regn fick vi igår på kvällen och det behövdes.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Här vräker faktiskt regnet ner nu i kväll, riktigt mysigt. Men det får inte hålla på för länge. Jag håller med dig om söndagar, det är en lite sisådärdag.
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder. Jag gillade inte söndagar tidigare heller, men sedan jag blev pensionär är de helt OK.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Those strawberries look so perfect, Titti.

    SvaraRadera
  8. Sundays in June are so bittersweet, Titti! There is never enough time to enjoy the day. Lovely photos of sweet June pleasures. Sending hugs xo Karen

    SvaraRadera
  9. Jordgubbarna är bäst av allt ja och blommorna. Myggbett har jag inte fått så många ännu. Hoppas jag slipper. Söndagar är verkligen så som du beskriver. Jag rensade en hängränna från kottar och annat bös. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. LA GATITA UN AMOR!!!
    LAS FRESAS MUY BUENAS ESTE AÑO TENEMOS MUCHAS SERA LA LLUVIA.
    Y LAS AMAPOLAS SON PRECIOSAS PRADOS ENTEROS DE AMAPOLAS.
    SALUDITOS

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...