Bloggintresserade

måndag 23 juli 2018

En törstig surtant!


Surtant gillar både blommor och vatten! Fastän hon har vattenskålar både inne
och ute så är det just i blomvaserna det godaste vattnet finns tydligen...
Ibland kan jag hitta henne med hela huvudet nerkört i blomvasen,
glatt drickandes! Ja hon går nu snart in på sitt 19:e år så kanske
blomvatten är "the thing" ja både gott och hälsobringande?!
Vem vet!



Måndag igen och värmen bara fortsätter. Jag är mer inomhus än
utomhus, skönast så. Får man säga att man är trött på solen nu
utan att bli helt lynchad tro??! Jag behöver en mulen dag.
Eller kanske två...

KRAM 
från mig & Surtant

14 kommentarer:

  1. Vilken söt surtant, mamma har en katt som är likadan, men han välter dessutom vaserna när han är klar. Jag känner mig ovkså trött på värmen, regn en hel vecka hde varit skönt. Ha en fin dag!

    Kramar

    Blogg: Yogiinjeans.com

    SvaraRadera
  2. Vi är kattvakt nu och hon ser man inte mycket av på dagarna. Då ligger hon under rumssoffan. Men när kvällen kommer är hon framme och vill bli kliad. Och då dricker hon sitt vatten också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ha Ha! Vilken rolig katt. Klart man måste kika ner i vaserna. Ja värmen fortsätter och det ser inte ut att komma något regn inom de närmaste dagarna. Man får vara inomhus men jag föredrar skuggan ute. Slipper lite flugor där men brottas med getingar istället. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hej Titti & surtant!
    Känner igen mig så i ditt inlägg. Jag som älskar värme annars men nu blir det lite väl mycket! Växer snart simhud mellan tår & händer hihi. Våran Lady hittar jag också drickandes överallt men inte i hennes egen vattenskål, kan vara något med blomstervattnet. Nu skall jag läsa vidare i din blogg & sörpla kaffe. Kraaam Arja

    SvaraRadera
  5. Happy summer !!..love Ria ☀️☀️☀️

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag tycker om Frk Surtant. Menar du att Du haft henne hela tiden?
    Det är ju fantastiskt, Så klok hon måste vara, att dricka Blomvatten
    det kanske är nyttigt. ag tycker "surtant" är vackert namn.
    Jag kallas nog "grinkäring" snart. Tycker inte om denn SOMMAR.

    SvaraRadera
  7. Ja det får man! Jag är också trött på värmen och solen och vill ha en eller två eller fler regnskurar!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Din kattfröken är bara fööör söt. Och en respektabel ålder av 19 år, det var inte dåligt.
    Jag tror vi har haft den "svalare" i Marina än vad det varit hemma i Sverige.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Håller med dig, önskar också mulna o svslare dagar 💧💧💧 Blomvatten verkar vara "grejen" för Surtanten. 🐱

    SvaraRadera
  10. You have such a cute looking cat! I love the color of his fur, he looks so curious. Hope you have a wonderful rest of your day. Thanks for the share, keep up the posts.
    World of Animals

    SvaraRadera
  11. Åh, herreje så söt man är! Klart får man ha sina later när man är en fin äldre dam.
    Men Surtant? Det tror jag inte.
    Maija-katten hälsar!
    /Anja

    SvaraRadera
  12. Ja vilken sommar vi har! Jag älskar ju sol och värme men detta är bara lite för mycket nu... Som tur är har vi kall källare så där sover vi och tillbringar en del timmar när vi inte orkar vara ute och ingen altan ger skugga och svalka. Inte ens sjön vi badade i idag gav svalka 25 grader...
    Nåja, även detta har ett slut och sen fryser vi när höststormen kommer...
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  13. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    ดูหนัง

    SvaraRadera
  14. Love your cats colouring :)

    All the best Jan

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...