Bloggintresserade

fredag 28 december 2018

Året om. Alla årstider...


Jag har feber fortfarande, hostar. Sicken eländig förkylning.
Men jag är hungrig som en varg ändå. Alltid!
Ja trots all julmat och att magen står i alla fyra runda hörn.
Hungrig är jag ju, har alltid varit. Lite mitt "signum" säger 
både min man och mina barn sådär lagom trött gäspande...
Dom vet att det är mat var 3:e timme som gäller för mig! 
Året om. Alla årstider.
Annars blir jag gnällig och sur, hopplös...


Jag kommer väl att se ut som gammeltant här på bilden på
ålderns höst! Ja ganska så bullig och ullig runt midjan...
Men det finns ju resår i det mesta i klädväg tänker jag nöjt :)


Julen är över och ett nytt år stundar sådär snart! Här ges då inga
nyårslöften, vem kan hålla dom när vi kommer till mars??!
Ja inte jag i alla fall...


Har julen varit bra? Glädjerik, snäll, lugn och givande?
Hoppas det! Så ska den ju verkligen vara...

Min jul har varit härlig, vilsam, glad och utan julklappar.
Bästa, bästa, bästa :)

KRAM

15 kommentarer:

  1. Happy weekend ...warm hugs Ria x ❤️

    SvaraRadera
  2. Du också! Jag vet precis, har legat däckad hela julen och är inte bra ännu, men det känns rätt kravlöst och lite legalt att få rätten att slappa ordentligt.
    Ja, detta med maten är ett kapitel för sej, och den tackan går inte av för hackor. Julen blev väl sådär i och med sjukan förstås.
    Fortsätt krya på dej du också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Skönt att du har matlusten kvar, eller det kanske inte du tycker 😉. Krya på dig nu och ha en skön helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men åh, krya på dig i massor <3.
    Jag ler igenkännande åt dina "matvanor och humör". Jag är exakt likadan :). Mitt nyårslöfte får väl bli att hitta bra mellanmål, nyttiga och hälsosamma. Äta mer frukt:).Bilderna är så vilsamma och helt underbara.
    Julen har varit så mysig, vi har firat här hemma med mina och Daniels föräldrar och Daniels syster med två barn.
    Och igår blev det lite reashopping;).
    Ha det så gott du kan Titti
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder!
    Hoppas förkylningen ger sig snart. Jag har hållit på i några veckor, men inte så svårt som för dig. Känner mig dock ofta trött. Hungerkänsla har jag väldigt sällan, förutom när jag läser om mat, men äta älskar jag att göra.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Feel better soon - hopefully the New Year will bring you good health and much happiness Titti.
    Warm hugs - Mary

    SvaraRadera
  7. Så stämningsfulla bilder :-)
    Julen har varit helt underbar, avkopplande och vilsam. Vi fortsätter i samma tempo mot nyåret.
    Krya på dig och ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Alltid sugen på något smakligt, så är det nog här också. Lovar mig själv att idag är det enbart nyttigheter som slinker ner men det håller inte tyvärr.
    Önskar dig god bättring och ett fint avslut på året.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Så tråkigt att vara sjuk över jul! Så var det för mig förra året, så du har all min medkänsla. Så fint med fåret och kransen med äpplen!

    Krya på dig och ha det så gott du kan!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  10. Jag med, alltid hungrig!
    Ändå ett gott tecken att ha aptit och kanske några kilon att ta av om en skulle bli riktigt sjuk.
    Krya på dig och hoppas det blir ett riktigt Gott Nytt år!
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Stackare, det var en långrandig förkylning! Men skönt ändå med en vilsam jul! Och mat ja, det vill man ha, mat och gofika och lite gott på det...;) Det är verkligen aldrig fel...;)

    Kram och krya!!
    Gunilla

    SvaraRadera
  12. Take care of yourself Titti - it was a lovely idea to have a restful, happy Christmas without gifts. Wishing you a joyous new year and look forward to seeing lots more of your special photos💜

    SvaraRadera
  13. Åhh..dina vackra bilder!!
    Hoppas förkylningen ger med sig fort..Det är väl att du kan äta iallafall.Jag är också inställd på mat alltför ofta. Det sätter sig inte bara kring midjan....men det är ju så gott och livsnödvändigt.
    Önskar dig allt gott inför det nya året!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  14. Håper du kommer deg fort igjen og at det nye året gir deg nye muligheter :)

    SvaraRadera
  15. Hei!
    Vakre og stemningsfulle bilder.
    Det er slitsomt å hangle rundt med feber. God bedring! Klem Anne
    P.s morsomt å se bilde av gammeltant

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...