Bloggintresserade

söndag 24 februari 2019

Livets goda!


Varför har helgerna endast sisådär 10 timmar? Någon som kan förklara?
En efterlängtad fredagkväll blir snabbt söndageftermiddag och sen
startar en ny vecka igen, blixtsnabbt och jag hann inget mer än att
äta och sova, köra en maskin tvätt och så dammsuga ett varv!
Varför går inte tiden lika fort en låååång måndag???


Livets goda! Ja vad vore livet utan mat??? Inte mycket! 
Min mat & sovklocka ringer ofta kan jag säga och det
där utökade midjemåttet ingår heeelt i priset :)
En sådär lagom trist söndag måste man faktiskt äta lite gott!
En enkel grön soppa gjord på ärtor, en Crème Ninon. 
Det är nog den godaste soppan jag vet. 
Så busenkel att göra och så busbillig...


Nämen fy vad jag saknar henne, min gamla surtant.
Min pälsiga följeslagare i 18 år. I vått & torrt, i sol & regn.
Stolen och fårskinnet är så tomt och varje gång jag handlar
tänker jag att jag inte får glömma att köpa hem kattmat!
Men näe det behövs ju inte längre kommer jag på sen.
Så hopplöst tomt...


Men livet och söndagen rullar på och tack för tipsen om
hönssorter också! Det ska verkligen bli spännande att ha 
lite fjäderfän och kackel här i trädgården i sommar :)

Ha en fortsatt skön söndag nu!

KRAM

14 kommentarer:

  1. Mmmm den där soppan ser helt underbart god ut. Älskar soppor!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant! Disse helgene går så fort,før de starter er de ferdig. Viktig å nyte vært et sekund.
    Ønsker deg en fin søndagsettermiddag,så håper jeg den nye uken blir fin .
    Klem Christina

    SvaraRadera
  3. Åhh! Ja jag förstår din saknad. Men kanske du får lite roligt sällskap av hönsen. Dom kan ju vara riktigt roliga. Våra höns satt på spaden när vi skulle gräva efter metmask i hönsgården. Det gällde att vara snabb. Tuppen kom springandes när han hörde bilen för jag tog alltid hem salladsrester från jobbet. Är glad att jag tagit semester i morgon, då känns helgen lite längre. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Det undrar jag också, 10 timmar är lite väl lite för att vara helg:). Den soppan såg mumsig god ut.
    Åå hon är så himla fin din söta kattfröken, förstår att saknaden är stor.
    Ska bli roligt att följa din resa med höns
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Dear Titti,

    Oh yes, the weekends always go so quickly and now we have Monday morning here.
    You must miss your sweet cat, I know I did when our cats or dogs passed.
    How exciting to have chickens and wishing you lots of lovely eggs from your girls. The soup looks delicious also.
    Happy new week
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  6. Ja usch ja, vad man saknar sina fyrbenta vänner. Soppa är så gott och enkelt att göra. Men man gör det allt för sällan. I alla fall jag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Lovely week enjoy the beautiful weather ......love Ria ...💕

    SvaraRadera
  8. Ja helgen rusar verkligen iväg och hade gärna sett att den varade lite längre..:-) Låter som en god soppa!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  9. Of course you miss Fy...18 years ..is a long time....happy week enjoy the beautiful weather...spring is in the air...love Ria 💕

    SvaraRadera
  10. Ja inte klokt så helgerna flyger iväg! Men det gör nog veckorna också. Det är ju endast måndag och fredag nuförtiden. Förr fanns ju även lill-lördagen på onsdagskvällen.
    Ljuvliga bilder och nu ser jag fram emot ljuvliga hönsbilder!!!
    kram

    SvaraRadera
  11. Ja, helgerna går fort kan jag intyga fast jag är "vardagsledig". Nu kan jag fylla dagarna med till stor del bra saker. Vet hur det är med katter som är i katthimlen vi hörde kattens tassar när han "klampade" ner för trappan i många år. Var beredd på att han kunde hoppa fram bakom en dörr - då var han 17 år.

    SvaraRadera
  12. Knepigt det där med tid, en minut är alltid en minut, men kan upplevas ibland som lång och ibland som kort, knepigt.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Hi, thank you for the wonderful and inspirational blog. Hug. Věrka

    SvaraRadera
  14. Oh, soooo sad your wonderful cat left for another universe.
    Send a big warm hug and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...