Bloggintresserade

lördag 23 februari 2019

Snöklädda stenar & så denna tysthet...


Snöklädda stenar och så Kalmar långt därborta över sundet. Om 5-6 månader
kommer stranden här att vara smockfull med badande och solglada turister.
Jag besöker helst stranden nu, ensamt & så underbart tyst...


Fortfarande kalla dagar och kakelugnen värmer gott!


Kikar ut och näää, idag vill jag bara vara inne...


Hönshuset är städat och klart! Men vilken hönssort ska man ha?
Tips?! Dom ska vara trevliga, sociala och ge goda ägg :)


En lite märklig bild men vi håller på att tapetsera om i vardagsrummet!
Ja inte för att det är märkligt att tapetsera om men den där randiga
som var där innan kom jag inte riktigt överens med...nu blir det
en ny tapet som heter ljus linne, sååå snygg och inte helt vit.
Och ni som läst förra inlägget, näää doften är kvar i hela
vardagsrummet, huuuuuu!!!) En helt obeskrivlig doft :(


I hallen där det är svalt trivs kumquatträdet förträffligt och det
har nog snart mer frukter än blad, ja då blir man sådär glad!
Lördag och jag tror morgonrocken får vara på hela dagen :)

Ha nu en mysig helg vänner!

Titti

7 kommentarer:

  1. Åhh, hav......
    Men fy för döda möss, minns när vi hade det ........ phuiii. Man får hålla andan - länge.
    Full förståelse för att den randiga tapeten ersätts av en något lugnare :-)
    I dag töar det på ordentligt! Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Mysig lördag du har. Och så roligt med höns, lycka till!
    Spännande med ny tapet i vardagsrummet, hoppas du visar hur det blev.
    Fint ditt citrusträd är, mitt stendog knall och fall förra veckan. Vet inte vad jag gjorde för fel...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Måste hitta råttskrället snart. Härligt med myslördag och nationaldräkten (vi kallar morgonrocken för det) som sitter på hela dagen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Vad kul att få kika in hos dig. Men hallå där, du får ju massor av saker gjorda. Städa hönshus, tapetsera och vara på stranden. Jag skulle välja Fifty-Five Flowery en höna En kulturhöna. Eller Leghorn den klassiska som kommer från Italien. Mysigt! Kram på dig från en annan i morgonrock. / Pia

    SvaraRadera
  5. Glömde ju Skånsk blommehöna. Vi hade den rasen på tupp. Sååå snygg!/ Pia

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag älskar de tomma, tysta stränderna och stigarna och dungarna och oxelträden och …… bäst att avbryta här. Alla Ölandsälskare vet ändå vad jag menar. Men jag skulle vilja ha nya tapeter, åtminstone på någon vägg någonstans, vi får väl se hur det blir med det. Och Thurgårdens små höns är så söta med sina fjäderklädda ben. Du har säkert sett dem.
    /Kerstin

    SvaraRadera
  7. Härligt att skrota omkring i morgonrock hela dagen, gör det!
    Så jätteskönt med kakelugn när det blåser snålt, för det gör det idag, här i alla fall. Vackert med snöklädda stenar och havet.
    Hönsen ja, så det blir alltså höns? När jag hade höns hade vi gamla hederliga raser Plymouth rock, och Leghorn. Jättetrevliga och värpte ljuvliga ägg. Det finns säkert flera andra sorter och kanske får du flera svar här.
    Ha det så jätteskönt och du får väl ta en klädnypa och sätta om näsan!
    kramar
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...