Bloggintresserade

fredag 1 mars 2019

Soluppgång, träskmark & nya hyss...


Så här har morgnarna sett ut denna vecka när jag kikat ut, soluppgång över Alvaret.
Ja det ser ut som vi bor mitt ute i Amazonas träskmarker ha ha! Men ca 50 meter 
bort har vi denna vidsträckta alvarmark och så detta träsk, undrar om det inte
heter Bårby träsk eller källa...nåja, ett otroligt rikt fågelliv är det där.
Tidiga morgnar låter det som en hel zoologisk trädgård därute!


Vårtecken har det kryllat av denna vecka också! Lärkan, krokus,
snödroppar och så har visst fästingarna vaknat till liv också...
Ett vårtecken jag verkligen kan vara utan :(


Lite stolt måste jag visa er min doftpelargon Fragancia som lyckats
överleva både en flytt i en mörk kartong och så en mörk vinter!
Den har varit så här grön och fin hela vintern när alla de andra
pelargonerna vissnade ner och ville ha sin vila.
Men inte den här madamen inte...


Veckans alla måsten är nu avklarade och kanske hinner jag sitta
här och mysa en stund i helgen och fundera ut lite nya hyss!
Hoppas det :)


Skönaste buketten med anemoner till er och njut nu av några
sköna och lediga dagar för snart är det måndag igen!

KRAM

8 kommentarer:

  1. Hej Titti!
    Kikar in och lämnar en liten trevlig helg häsning! Så kul att att ni planerar för höns- det gör vi med! Jag är förtjust i den fina rasen Orphington.
    Kram på dig Titti!
    /Anna i Skåne

    SvaraRadera
  2. Looks so peaceful there Titti - love your plants and the anemones.

    Will you be bothered by mosquitoes in summer from the water? I hope perhaps it's not hot enough for them!

    SvaraRadera
  3. Hei Titti!
    Alvarmark er vakker og stemningsfull. Minst like fint som Amazonas.
    Klem Anne!

    SvaraRadera
  4. Tack för sötaste buketten. Så många vårtecken hos dig, här har jag "bara" sett snödroppar. Har ju inga egna lökväxter ännu. Fästingar lät ju inte så himla roligt...
    Vilken vacker morgonvy hos dig.
    Kram och ha en skön lugn helg

    SvaraRadera
  5. Härligt när det börjar våras och så vackert omkring dej! Öland är verkligen otroligt vackert och så ljuvligt att få uppleva våren och sen sommaren på det!
    Vilken ljuvlig bild!
    Ser att du också har en Fragrance-pelargon! Har haft den i många år och försöker hålla den i schack så den inte växer över alla breddar. Ja, det är ju ingen vanlig pelargon. Jättehärlig är den och blommar mer än villigt!
    Det gäller att hinna njuta av våren nu, tiden går ju så snabbt!
    Ha sköna marsdagar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Det är träskmarker lite varstans nu. Hoppas att vattnet väljer en väg neråt istället för ut till Östersjön. Jag har hårdhänt delat min pelargon Australe i många bitar. Hoppas att några överlever till Öland spirar. Om några veckor vet jag. Trevlig helg!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  7. Så himla underbart att bo mitt på Alvaret, det är den vackraste platsen om (om du frågar mig). Tänk att lärkan redan har vårkänslor :o
    Ha en underbar helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Wow, helt magiskt vackert!! Härligt med alla vårtecken!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...