Bloggintresserade

fredag 6 september 2019

Det blir en HET helg!


Puh vilken vecka!
Ja att köpa ett gammalt hus är inte bara "mysigt" om man
säger så...det är ju egentligen ett heltidsjobb att bara
underhålla allt och ständigt dyker det upp nya förskräckelser!
Nåja mer om detta en annan dag...
Det lär bli en HET och läsvärd helg :) Jag älskar ju chili och stark
mat, men det ska vara "gott starkt" ja inte så man helt brinner upp!
Och sen är det så himla tacksamt och kul att odla sin chili.
Många sorter och med olika styrka och smak!


 Årets skörd blev väl inte den bästa. Min chili har fått stå ute i ur
och skur i brist på växthus men de är ganska så tåliga ändå...
Dock blev det inget av min allra godaste gula "bananchili"
Det får jag ta igen nästa sommar och odla desto mer :)


Nog om chili! Denna bok beställde jag också!
Konsten att städa. Att man behöver en bok i något så
självklart som att städa?? Ja jag vet inte men jag är nyfiken på
att lära mig något som gör städningen både enkel och effektiv.
Ni vet, överfulla garderober, stökig källare och att man aldrig
hittar det man ska! Ack så tröttsamt och tidskrävande...
Återkommer när jag läst den :)


Jamen fredag igen, dags att dra sig tillbaka i soffan och
leta upp popcornpåsen, ja var jag nu har lagt den?!?!

KRAM

8 kommentarer:

  1. Alltid trevligt med lite god läsning. Städning är inte så simpelt som man tror. Det finns verkar alltid finnas knep att ta till, särskilt om man vill dra ner på kemikalierna. Säkert oväntat kul läsning. Hoppas du recenserar den.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Chilier ikke bare smager godt, men er yderst dekorative - og fotogene.
    Jeg håber du finder popcornene og får en god aften i sofaen.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  3. Vi har två sorters chili hemma som vi drivit upp. Stark som sjutton men jag vet inte vad det är för sort på någon av dem. Trevlig läsning från båda dina böcker och ha en fin helg. Hoppas du hittade popcorn påsen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. I have been living in a 100 + year old house for 18 years. Something is always needing attention and fixing. Such is life in an old house!

    SvaraRadera
  5. Härligt med chili i någorlunda rimliga mängder. Kan ibland tycka att det blir lite väl starkt, men annars är det ok. Du verkar då lyckas med din odlade. Alltid roligt att odla själv, det man tycker om.
    Ja du, städning skulle man behöva lära sej. Detta med rensningen är ju värst. Trots att jag flyttat så mycket tycker jag inte att garderober och skåp har minskat sitt innehåll. Ändå har jag ju slängt mängder! Ett mysterium detta med prylar.
    Du kan väl återkomma om du lärt dej något nytt i ämnet!
    Nu blir det god natt här!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Jag har nog inte lärt mig riktigt vad jag ska ha all chili till. Fast jag odlar ändå. Konsten att städa ja du... Jag är bra på det tror jag. Nu ska jag packa lite och dra ut ill kusten igen. Fina bilder som vanligt Titti. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Själv kan jag inte äta stark mat över huvud taget! Det brinner i munnen vid minsta lilla! Medans maken gärna öser på av det allra starkaste starka!

    Önskar dig en fin helg!


    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Ja, återkom när du har läst den, ser fram emot bra städtips! ;)

    Ha det skönt i soffan!
    Kram!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...