Bloggintresserade

söndag 22 december 2019

Kuligt denna söndag!



Åhh så himla kul! 
Fick av en bloggvän 27 frågor att besvara...
Jamen här kommer lite värdelöst vetande om mig denna söndag :)

Beskriv dig med 3 ord: Matglad, glömsk & oftast glad
Favoritfärg: Ljusblå
Favoritdag: Alla dagar utom söndag
Favoritdjur: Just nu höns
Favoritresemål för vila/inspiration/god mat/vackrast:
Vila - Kreta
Inspiration - London
God mat - Italien
Vackrast - Vietnam

Min bästa sida: Att jag är en ganska så kravlös o en glad själ som bara vill väl.
Min sämsta sida: Att jag funderar för mycket, på allt. Blir grinig utan mat...
Favoritblomma: Dahlia
Letar mest efter: Mina läsglasögon!!!
Favoritfilm: Trångt i kistan (åh så rolig!) och allt som Tarantino gjort.
Favoritserie: Downtown Abbey o Little Britain
Godaste godiset: Älskar smågodis. Seg kola. Gillar dock inte choklad...
Favoritlåtar: Ted Gärdestad - Come give me love
First Aid Kit - The Lions roar
Lars Winnerbäck -  Elegi
Anna Ternheim - You belong with me
Den blomstertid nu kommer  - psalm 535
Blir ledsen av : Oärlighet
Blir glad av: Skratt, förtroende, en solig morgon & livet...
Bästa outfiten veckans alla dagar: Jeans, linneskjorta, en tjock tröja
och så fötterna nerstoppade i ett par rejält jordiga Blundstone.
Gillar med mig själv: Min livsglädje och knäppa humor!
Ogillar med mig själv: Tidsoptimist, vimsig och ibland tyvärr alldeles för blåögd.
Älskar: Min fina man och mina 3 fantastiska barn - alltid.
Favoritmaträtt: Allt med lax! Älskar lax! Och skaldjur. Och risotto.
Och pannkakor. Och korv med bröd. Och ost...
Älskar mat :)

Rädd för: Ondska. Höga höjder och djupa vatten.
Spindlar, diverse kryp och ormar...
Favoritfigur: Grinchen
Favoritstad: London
Favoritparfym: Hugo Boss/ Jour Pour Femme
Favoritfrukost: Gröt med rivet äpple & kanel. 7 dagar i veckan!
Favorituttryck: Nu kör vi! Vi tänker efter sen!

Livsråd: LEV och fundera inte så mycket. Var alltid snäll och
ha kul. Gå alltid på din magkänsla, den sviker dig aldrig...

Jamen nog om mig.

Jag skickar bollen vidare helt utan krav!

KRAM




4 kommentarer:

  1. Åhh så rolig läsning, gillar mest favoritmaträtt och livsråd. Tokfnissar här. Du är underbar du... Jag ska nog ta tag i utmaningen. Bara för att det är kul att reflektera lite och tänka till. Fast nu måste jag fortsätta städa och plocka i ordning. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Tack för lite onödigt vetande om dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Vad roligt o få veta lite mer om dig!

    Kram från en som också letar efter sina läsglasögon, är livrädd för spindlar och älskar Downtown Abbey, den är ju sååå bra! f
    Kanske tar an mig utmaningen i mellandagarna, när man ändå bara skrotar omkring...;)
    EN god jul till dig, om vi inte hörs innan dess!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hej Titti!
    Länge sedan nu, härligt att få kika in och lämna en liten julhälsning till dig!
    Så mysigt med dina höns. Vi hoppas få möjlighet att utvidga familjen med några höns till våren.
    Må så gott och njut mysig jul med familjen!
    Kram Anna i Skåne

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...