Bloggintresserade

onsdag 1 januari 2020

Bortkopplad & lite "off"...



Första dagen på det nya året. Klart väder men halv storm. Ingen snö.
Gäspade in det nya året och det var väldigt lite raketer i byn.
Julgranen har åkt ut och det är dags att dammsuga barr...


Min mobil gick sönder för snart en vecka sen och helt plötsligt inser man
hur beroende man är av den! Jamen kusligt!! All kommunikation med
omvärlden blir helt bruten. En hemtelefon har man ju inte heller längre.
Nu är jag inte den som slösurfar eller tittar i min mobil 1000 gånger
per dag men det där med att inte kunna ringa, inte svara på
sms eller ha någon kontakt blev en märklig känsla! 
Hur ringer man i dagens läge utan en mobil??? 
Att hitta en telefonkiosk är ju som att hitta en forntida runsten!


Nåja, lite "off" känner jag mig men samtidigt är det ganska så skönt!
Kanske var hemtelefonen inte så dum trots allt? Ja jag vet inte...

Bortkopplad och livet är lite sådär tyst runtom mig just nu!
Tur jag kan skriva lite här :)

GOD FORTSÄTTNING på det nya året vänner!
Hoppas det blir ett riktigt kuligt & glatt år...

KRAM

17 kommentarer:

  1. Ja idag är man verkligen "lite off" oavsett om man har en trasig mobil eller inte! Det blir slötittande på "Nyårskonsert från Wien". . .vilket inte är så illa!!! :-)
    Inga snöflingor i sikte och även färre raketer här!
    Önskar dig en God Fortsättningen på 2020!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag känner mig Off fast mobilen funkar utmärkt. Superoff. Influensan kom till mig inatt. Värdelöst! Ingen unge vill svara och kanske lika bra det. Vill ju bara veta att allt är bra. Om det var fyrverkerier här så missade jag dom, sov så gott innan 23.00 Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Man har ju nästan allting i sin mobil nu för tiden, så förstår att det känns lite off.
    Önskar dig en god fortsättning.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. God fortsättning! Man blir lite off utan mobil, man har ju liksom allt i den nuförtiden.
    Inte så mycket raketer här heller, alldeles lagom.
    Kram och ha en fin lugn dag

    SvaraRadera
  5. Att vara bortkopplad och off kan vara skönt ibland. Ja, det är verkligen ett problem om mobilen inte finns. Själv har jag fortfarande kvar min fasta tfn, men använder den nästan aldrig. Just detta att förlita sej på mobilen känns scary helt enkelt.
    Hoppas att du har haft en skön nyårsdag och jag önskar dej en fin fortsättning på nya året 2020!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Dear Titti,
    all my best for you and yours! Happy happy New year. This little candle light in your garden is super lovely.
    Be happy
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Have a wonderful year in 2020!

    SvaraRadera
  8. God fortsättning Titti!
    Tulpaner...oh sååå underbart!
    Det där att inte ha en mobil, man känner sig strand satt...hemskt egentligen!!
    Jag bytte mobil till ett annat märke, gu så mycket jobb! Programmera om alla kamerorna här på gården och tusen andra saker. Ska du byta mobil, byt inte märke!
    Kram och njut av dagen/Ingela

    SvaraRadera
  9. Tittar in och önskar dig ett alldeles makalöst 2020!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Jag är sjukligt beroende av min mobil och internet. Lite skrämmande, tror jag ska försöka ändra på det. Dina bilder är så stämningsfulla.
    Kram och god fortsättning på nya året!

    SvaraRadera
  11. Not having a mobile is a strange feeling, indeed. I hope all gets fixed. Happy New Year, Titti!

    SvaraRadera
  12. Ja innan mobilen hade man som sagt fast hemtelefon och en filofax som innehöll allt viktigt som man släpade omkring på. Plus plånbok och annat. Det är bra mycket bekvämare att ha allt överflyttat till en liten mobil. Inte konstigt att det är något vi har svårt att vara utan. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  13. Man blir verkligen avstängd från omvärlden utan mobil i dagens samhälle. Undrar hur vi kom dit egentligen? Jag kör ju fortfarande med min gamla filofax och har svårare och svårare att hitta nya kalenderblad :o
    Ha en underbar fortsättning på 2020. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  14. Hej,
    Hittade till din blogg häromdagen och blev så förtjust över att du bor på Öland! Finaste stället i hela Sverie om du frågar mig! Vi är där varje sommar och jag har min barndom där.

    Ha en fin dag och hoppas att du snart kan få tillbaka mobilen :)

    Kram från Vaxholm!
    Nadja

    SvaraRadera
  15. Our phones are such a big part of our lives now. I try to keep mine in my pack when I hike so that's a nice break. Hope you get things back to normal though. Happy New Year!

    SvaraRadera
  16. Thank you for linking up!! I hope you have a wonderful weekend!

    SvaraRadera
  17. Ja, det är riktigt kusligt hur beroende man är av mobilen, även om jag heller inte sitter med den hela tiden.
    God fortsättning!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...