Bloggintresserade

lördag 26 september 2020

Det är skördehelg & höstfest på ön...

Skördehelg. Skördefest. Höstfest. Hela ön är full av pumpor och evenemang hela helgen. 

I varje liten by från norr till söder! Från fyr till fyr.

Ja en ståtlig avslutning med allt av vad ön har att erbjuda. Mycket folk förstås...

Jag håller mig dock hemma. Så tyst och skönt. Lite tråkig är jag nog men
jippon och köer är inte riktigt min grej. Så jag vilar denna helg istället.
Ack så välbehövligt för en lite sådär trött själ...



En go vän har självplock av hallon så jag har några liter att ta hand om.
Det får nog bli mitt lördagsbestyr, ja gott nog :)


 Resten av helgen ska jag sitta här. Kanske dra fram akvarellblocket, men
egentligen borde jag storstäda men äh, dammet lär väl inte försvinna
i första taget så jag tar det en dyster oktoberdag istället...

Ha en fin lördag vänner!

KRAM

7 kommentarer:

  1. Klokt av dig att stanna hemma och undvika folkmassor och trängsel.
    Här regnar det idag. Jag har tagit mig hem och bytt om till torra kläder.
    Nu blir det helgmys under en filt med tända ljus och en kopp the.
    Ha en fin helg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Dear friend,
    I'm with you, I don't like this kind of "mass events" too. I prefere good and nice face to face talks with friends and interesting people. The berries are looking delicious. Wish you a good journey into fall.
    Happy days and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Hej Titti!
    Sköna höstbilder, och fantastiska hallon. Idag har det varit riktigt ruskväder, så jag har inte satt min näsa utanför dörren.
    Ha en trevlig helg /Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Mysa hemma är helt rätt. Ja ta fram dina akvarellfärger och måla lite. Kanske jag också skulle göra det. Äta hallon är också en bra syssla. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Very nice ! I love the raspberries !

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig havsbild och lugnet självt och säkert långt ifrån alla jippon på ön. Jag kan tro att det är mycket folk. Jag är som du - gillar inte folksamlingar, trängsel och sånt. Skönast att ta det lugnt i det tysta hemmavid och du har det så härligt med alla djur och växthus och allt.
    Städningen blir när den blir. Har inte alls känt för att städa denna helg, trots att jag borde, hm... det får bli en annan dag.
    Ha det gott och lugnt och njut av tystnad och höstluft!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Mycket bättre att mysa hemma än att trängs med en massa folk.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...