Bloggintresserade

fredag 17 september 2021

Sköna september...

Det är en härlig tid nu. Allt har gått in i en lite skön dvala. Ljuset är sådär magiskt...

Den sena eftermiddagens bleka strålar och så alla dessa dimmiga morgnar.

Höst. En tid på året jag bara älskar, har alltid gjort. Och det finns lite mer tid till allt. Som om klockan helt plötsligt varvar ner lite. Ger mig mer dyrbara timmar, mer värdefull stillhet och nu är ön som allra, allra vackrast i mina ögon...

Men hela ön laddar nu snart för en skördefest i dagar fem - helt utan restriktioner. Mingel och folkvimmel. Ja det lär bli folk! Massor av folk här på ön! Hoppas att dos 2 av vaccin nu står pall. Självklart känns det underbart att alla restriktioner släpps men samtidigt hörde jag på nyheterna att coronan ökar rejält bland äldre och yngre ovaccinerade nu igen. Det känns som att välja mellan pest eller kolera! Själv sover jag mig igenom tillvaron efter vaccinet. Så himla tröttsamt. Innehöll det sömnpulver tro????



Hönsen har roligt bland alla röda höstäpplen medan Kung Karl håller sig mest inne i hönshuset. Helt förståligt. Han är lite vingklippt och rädd efter attacken men vid gott mod ändå, stackarn...


 Önskar er alla en skön fredagskväll med en vy från mitt skrivbord. I skönaste månaden av alla. I min lilla värld. Fina, rofyllda september...

KRAM

9 kommentarer:

  1. Å ja, nå denne magiske tiden med dette vakre lyset. Takk for flotte bilder. Og heldig at jeg så det i naturen ... vennlig hilsen til deg. Og jeg krysser fingrene for kong Karl, må han finne hagen ro igjen.
    Bli klemt. God helg for deg.

    SvaraRadera
  2. Autumn is a lovely time of gathering in what we need for the coming season.
    You are wise to be careful of crowds of people at the Harvest festival. Keep safe.

    SvaraRadera
  3. Hej Titti!
    Visst är det fint på hösten, men saknar de där riktigt soliga krispiga dagarna, kanske kommer de senare. Låter härligt med en skördefest. Så ovant att kunna röra sig bland andra igen. Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Verkligen läskigt att de inte finns några restriktioner på skördemarknaden.
    Kan känna nästan känna den krispiga och höga luften i dina vackra bilder.
    Imorgon bär det av till Sverige för oss. Så snart får jag andas in höstluften med.
    Ha en fin helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dej, september är verkligen en härlig månad! Så vackra bilder du visar och ljuset är magiskt! Jag kan tro att det blir fullt av folk under skördefesten på Öland! Lite oroad över att man släpper restriktionerna, eftersom det tydligen fortfarande är många som smittas.
    Himla trist att du är så trött! Hoppas att du piggar på dej!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Høsten er en fin tid ja, og lyset er alltid så fint i september. Jeg ble også veldig trøtt av den andre vaksinen.
    God helg!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  7. Go kväll!
    Här är en som är lite mot strömmen, gillar inte hösten, men visst är färg paletten underbar.
    Skördefest låter helt underbart, men jag får nöja mig med det, här hemma på gården.
    Ha det gott
    Kram från Ingela

    SvaraRadera
  8. Always always beautiful.
    Simply..eloquently beautiful.

    SvaraRadera
  9. September är härlig, håller med! Jag älskar också hösten, även om jag inte alltid har gjort det, men det gör jag nu!!
    Skönt att Kung Karl är på benen igen!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...