Bloggintresserade

fredag 6 januari 2012

Jag bor i ett kråkslott!


Solen strålade från en klarblå himmel när jag vaknade i morse....kan det bli härligare?! Det var ju sååå längesen man såg den!
Glatt visslande började jag plocka bort julen och insåg med förfasad min att jag bor i ett kråkslott! De mörka solfattiga dagarna har gjort att man inte sett allt damm och spindelnät (sover inte spindlar vintertid?? det trodde jag!)
Mitt visslande slutade kvickt och jag insåg att det var bara att ta tag i dammtrasan och ta en intensiv städdag! Ett under att man inte fått en allergichock här hemma!
Nåja, nu är det rent och fint och jag kan med gott samvete slänga mig i soffan och hoppas på att solen skiner i morgon också...det enda som bekymrar mig är VAR alla de där spindlarna håller hus här hemma!





 
Den här damen vet verkligen hur man tar dagen! Medan jag for runt med dammvippan i högsta hugg tittade hon förstrött på mig med ena ögat öppet och fortsatte sen sova i sin alldeles egna "delux säng"! Katt ska jag bli i mitt nästa liv - så det så!

Önskar er alla en fin fredagkväll!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...