Bloggintresserade

tisdag 13 mars 2012

...när man kan göra så mycket annat roligt!


I morse när jag åt frukost och funderade över livet och den kommande dagen så "råkade" jag titta ut genom köksfönstret och med en viss förvirring konstatera att det nyss var sol ute när jag hämtade morgontidningen och nu var det dimma och mulet...eller? Näe det kan ju inte vara så att fönstren behöver en rejäl putsning så att man ser vårsolen? Jo...så är det!
Fönsterputsning står verkligen inte högst upp på min favoritsyssla och med många spröjsade gamla fönster i huset så gör man inte detta på en kafferast om jag säger så - fast det är ju förstås väldans kul att kunna se vårsolen skina utanför!
Enda nackdelen med nyputsade fönster är att man helt plötsligt ser alla stora dammråttor på golven och annat som varit dolt i det bleka vinterljuset - ja aldrig är man nöjd och jag ser hela kommande helg försvinna med fönsterputs i ena handen och dammvippan i andra...fy så trist när man kan göra så mycket annat roligt!



Hoppas ni har sol utanför era fönster!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...