Bloggintresserade

fredag 29 juni 2012

Det här är så typiskt mig!

(Foto: Great escapes - crush cul de sac)

Det här är så typiskt mig!
En kväll när jag var som mest trött och med skrivbordet fullt med pappersjobb satte jag givetvis igång med att möblera om...
Om det blev det bra? Inte alls...
Hur mycket jag än drog och flyttade på bord och skåp så blev det bara värre och värre...sen gav jag upp...
Det var 1 vecka sen och fortfarande står matbordet mitt på golvet, stolar och soffa på ett annat ställe och det känns och ser väldigt bohemiskt och nyinflyttat ut om jag säger så...
Men det kanske är så här man ska göra när man ska möblera om, bara röra till allt och flytta möbler hit o dit och sen vänta några dagar så allt får landa...
Nu ser jag allt i nya vinklar och soffan som hamnade i ett hörn av en slump ser riktigt bra ut där...så hade jag aldrig ställt den annars!
mitt tips är - möblera om när du inte vill och är trött, låt det sen stå så några dagar och vips har rummet har fått en ny karaktär! Ja sen får det vara någon ordning reda i det hela och  men oftast har man allt för mycket möbler och småsaker i ett rum - man ser inte skogen för alla träden!
Så här (som bilden ovan) skulle jag gärna vilja ha min arbetsplats...tänk att sitta där och se alla årstider som kommer och går...
Näe nu tar vi väl fredagkväll, jag tänker inte möblera om i fler rum nu (även om det behövs)...
Nu ska jag kasta mig i soffan med nypoppade popcorn - härliga fredag!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...