Bloggintresserade

torsdag 20 september 2012

Hallon och basilika...


Veckan går med stormsteg mot sitt slut och till helgen tänkte jag att trädgården ska få lite omvårdnad...det var längesen faktiskt, tiden har inte riktigt funnits.
Äpplen ska plockas, löv ska krattas och växthuset ska städas ur...helgonört, buxbom och vita pumpor är inhandlade så även verandan ska få sig en uppfräschning - känns som om jag behöver en extra lång helg för att hinna med allt!
På dagens schema står självplock av hallon och basilika...
Här i närheten finns ett ställe som odlar ekologisk basilika och där kan själv plocka så mycket man vill så nu tänkte jag testa att göra egen pesto, något som används i stora mängder i vårt hushåll!
Nu lite gott morgonkaffe innan jag ger mig av!
 
Ha en fantastisk torsdag!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...