Bloggintresserade

lördag 17 augusti 2013

Vilja, tanke och känsla...



Huvudsaken är att man är gripen av livet,
gripen av de möjligheter man har och kan förverkliga...

att arbeta
att gå upp i nuet
och allt som är gott och härligt

att man gör saker
som är präglade av ens vilja,
tanke och känsla...

(Carl Malmsten)


Dessa tänkvärda ord fann jag på en vackert handskriven lapp på en vägg vid vackra Portskjulet i Färjestaden...jag blev ståendes en lång stund och bara läste den om och om igen, det var precis som om lappen satt just där för att jag skulle läsa den...
Just den dagen när jag kände att jag hamnat i livets alla märkliga val och vägkorsningar, när man inte vet vad man vill eller vilken väg man ska gå...
Vilja, tanke och känsla...det är egentligen inte svårare än så!












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...