Bloggintresserade

fredag 6 september 2013

Jag blir så trött...var är alla livsnjutare????


Ibland blir man bara så trött...himla trött...
Verkar som alla runt mig har nu anammat denna nya 5 2 diet och är helt saliga, nyss var det LCHF (eller alla de andra 300 dieterna som är i ropet), så fort man försöker bjuda på lite fika eller middag så får man förmaningar om än det ena än det andra, den ena äter så och den andra så och absolut inte det jag tänkt bjuda på...
Vart tog alla livsnjutare vägen????
Ja då menar jag inte att man ska glufsa i sig 18 chokladkakor per dag eller starta dagen med 8 wienerbröd och sockriga flingor, näe utan att unna sig en god fika mellan havregrynsgröten och fiskgrytan och inte en massa konstiga måltider och dagar av fasta då man absolut inte kan äta eller träffas!
Jag fattar ingenting!
Jag älskar verkligen god vällagad mat, det gör mig lycklig i själen...jag äter ofta (annars blir jag sur som ättika med lågt blodsocker), unnar mig det mesta, tycker en kall öl är bästa törstsläckaren en varm dag (och varför inte en kall dag!), älskar smågodis och är en stor lover av goda ostar i alla dess former...har aldrig bantat, aldrig gått på en diet...är jag lyckligt lottad? Förmodligen, för jag skulle aldrig palla att gå på en diet och utesluta vissa saker, det är livet för kort för men jag har heller inte en vurm för att trycka i mig en massa onyttigheter hela tiden...inkomster och utgifter ni vet!
Jag är inte smal, jag är inte tjock men jag mår förbannat bra och jag unnar mig det bästa varje dag vare sig det är frukost, lunch, middag eller fikadags!


Ja så har jag gnällt av mig! God mat betyder mycket i min värld (som ni förstår!) och är en otroligt viktig social bit i livet...


Ja idag blir det ett helt gäng bilder från Gårdby Kafé & Lanthandel här på Öland där en lika fikaglad Marie huserar bland delikatesser och godsaker...ni kan tro att jag trivs här!













Over and out och ha en fin kväll!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...