Bloggintresserade

tisdag 17 december 2013

En riktig klenod!


Ibland hittar man såna här små pärlor! Som Klenoden i Kalmar…att botanisera i denna guldgruva av gamla antika saker är verkligen mumma för själen! Här finns saker som jag inte ens visste fanns och ja det brukar alltid sluta med att jag lastar bilen full med vackra gamla saker jag inte kan leva utan!


Det gör ju inte saken sämre att ägarinnan är lika underbar som alla hennes saker och det brukar gå några timmar här, då vi lyriskt pratar om den underbart goda maten på Kreta, livet där och sen måste jag ju gå 18 varv till runt i butiken för att inte missa något fint…


Klenoden ligger vid Vasaskolan i Kalmar och VÄL värt ett besök…egentligen skulle jag vilja ha denna guldgruva för mig själv hi hi! Men nu ska man vara snäll när det snart är jul så jag delar med mig av denna guldgruva till er och köp inte det jag vill ha bara!!!! Lova det!
Nä skämt åsido…här finns såååå mycket fint till alla och har ni vägarna förbi så kika in och njut!








Ha en fin kväll allihop!

35 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Vi är ju till Kalmar ibland och då brukar vi säga Finns det nåt vi borde se.... Nu vet vi.
    ha en underbar mitt i vecka.
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst, hit måste ni åka då! Hälsa Anita (som äger butiken) från mig :)
      Ha en fortsatt fin vecka Meta!
      Kram,
      Titti

      Radera
  2. Oj, vilken fin samling av gamla saker. Det kan jag förstå att du går omkring i timmar och bara tittar!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där finns så mycket fint! Alltid något som åker med hem...
      Kram Titti

      Radera
  3. Oh what a darling shop! I can see myself in there! Lots of pretty things~~~Blessings~~~Roxie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Roxie!
      Yes it is a lovely shop and I find so much there every time!
      Have a great week….
      Titti

      Radera
  4. Men vilket härligt ställe. Förstår att du går "vilse" där inne. Det är härligt när man hittar sånna där små ställen, rena guldgruvor är de...på fler än ett sätt.
    Bilderna från julmarknaden var härliga. Det är verkligen någe visst med svenska (nordliga breddgraders) julmarknader. Här finns marknader men inga speciella till jul. Svårt att få samma stämning utan kyla, grått, mörker och snö.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det brukar bli några timmar här…hi hi…sen är bilen lastad till bredden!
      Sen är ägarinnan så himla go så det är halva nöjet med allt!
      Kul att du gillade bilderna från julmarknaden i byn…synd att det inte var någon snö bara…ja man kan inte få allt!
      Det lär bli en GRÖN jul här på ön i år…ingen snö i sikte alls!
      Kram,
      Titti

      Radera
  5. Åhh vilka härliga bilder du bjuder oss på, så mycket fint,måste man besöka om man har vägarna förbi!
    Önskar dej en fin Dag!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, VÄL värt ett besök! Underbara saker i en underbar miljö…
      Ha det gott Kathrine!
      Kram,
      Titti

      Radera
  6. Fantastisk plass, der jeg VET jeg hadde kooost meg :) Fin 18 desember til deg Titti :)Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Vibeke, det är så fint här! Massor av "måste-bara-ha-saker"…
      Önskar dig ett fint avslut på veckan, sköt om dig!
      Kram Titti

      Radera
  7. WOW vilken butik! Jag ser massor av vill-ha-saker, sådana som jag letat länge efter...men men det är liiiite långt att åka ikväll;-) Jag får nog vänta till nästa år...
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Ja vilken liten pärla det är, så mycket fint! Får bli ett besök snart igen:)
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart Eva! Här finns ju en hel del vi gillar :)
      Kram Titti

      Radera
  9. olalalalala den har jag missat!!! Vilken pärla! Kram från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du missat den Maja??! Där kan du nog hitta en hel del…en guldgruva för oss som letar udda saker till hemmet! Hör av dig om du inte hittar dit….
      Kram,
      Titti

      Radera
  10. Men åh vilken underbar butik!!! Tyvärr är det ju ganska långt mellan Kalmar och Örebro.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men OM du har vägarna förbi någon gång…bara så att du vet!
      Ha en fin kväll vännen!
      Kram Titti

      Radera
  11. Men vilken pärla! Där skulle man kunna spendera många timmar ser jag.. men jag lovar att inte handla sånt som du vill ha ;)

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en riktig PÄRLA! Ja tack, låt det bli det JAG vill ha! Annars får ni inga mer tips från coachen hi hi!
      Näe, det finns nog något för alla här…
      Ha en fin kväll Marie!
      Kram Titti

      Radera
  12. Sikke en skøn butik der bare oser af stemning. Så synd det er så langt væk. :-)
    Ha´en dejlig december aften
    Kram
    Birgitte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har ju en bit att åka Birgitte…tyvärr! Kanske dags att besöka Kalmar i sommar?
      Ha en fin kväll på dig!
      Kram Titti

      Radera
  13. Den har jag missat! Jag är i Kalmar ibland så tusen tack för tipset! Den där lilla grönaktiga stolen såg väldigt fin ut!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen då måste du kika in där! Lova det! Du kommer inte att bli besviken :)
      Ha en fin kväll!
      Kram Titti

      Radera
  14. Vilken lycka att få botanisera runt i den här butiken !
    Håller med Lotta ... att det är ganska långt mellan Kalmar och Örebro !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, men det är väl en dagsutflykt med cykel till Kalmar från Örebro! Hi hi…
      Ha en fin kväll Isa!
      Kram Titti

      Radera
  15. Wow.....vilket ställe. Där skulle jag vara. Det är så underbart när man hittar dessa underbara butiker. Lite långt kanske....men man vet aldrig. Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har du vägarna förbi så…jag förklarar vägen till dig!
      Kram på dig!
      Titti

      Radera
  16. Anonym20:41

    Wow.....for en utrolig flott butikk med masse herlige skatter:)
    Her hadde jeg stor kost meg:)
    Ønsker deg fortsatt herlig uke og håper alt er bra med deg vennen:)
    Klem Merete

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här hade du nog gillat att vara Merete! Botanisera runt bland alla gamla saker…
      Ja du har en såååå fin butik du med vännen!
      Ha en fin kväll….
      Kram Titti

      Radera
  17. Oh, please - an hour in that shop and I would be happy! What treasures.
    I see from your newest post that you are up early, just as I am beginning to think that it is time to walk the dog and then go to bed. Good morning/good night!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it´s good morning and good night all the time in my world!
      Yes, this shop is beautiful and with lot of beautiful thing´s…
      Take care Honora!
      Titti

      Radera
  18. Vilket fint ställe! Och godmorgon, hoppas du
    kvicknat till, idag var det extra segt och komma
    igång. Vi har nog börjat räkna ner inför julen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta är en GULDGRUVA med fina saker! Ja det är för trist att man är så morgontrött…och kvällstrött! Det blir till att sova mycket i jul! Skönt….
      Kram,
      Titti

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...