Bloggintresserade

fredag 26 september 2014

Skördefest på ön!



Så var det fredag igen, känns riktigt skönt! Jag känner mig lite bättre men tröttheten är lamslående och jag har värk i hela kroppen, känns som om jag blivit överkörd av en mindre buss…
Tusen tusen tack för alla krya-på-dig hälsningar och goa kommentarer - ni är verkligen bästa medicinen ska ni veta!
Ja nu stundar det Skördefest i dagarna 3 här på Öland, från norr till söder. Det händer något i varje liten by och hela ön är full av oranga pumpor, öppna gårdar, öländska produkter, får, konst och roliga arrangemang, ja hela ön visar upp det bästa den har att erbjuda.
I går ringlade det långa karavaner med husvagnar och husbilar över bron och denna helg brukar vara väldigt välbesökt och jag tror jag läste någonstans att det brukar vara över 250 000 besökare här på ön denna helg! Ja vi får se om jag orkar ta en runda i denna härliga skördetid…

Varm höstkram 
till er alla!

27 kommentarer:

  1. Så mysigt med skördefest ! Fina bilder som vanligt ! Är det kaprifol som blommar så vackert? Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Nä det är någon slags alpklematis...blommar och växer så det knakar!
      Ha en skön helg nu.
      Kram,
      Titti

      Radera
  2. Låter supertrevligt med skördefest.
    Vackra bilder.
    Krya på dig i massor
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Ja skördefest är mysigt men man ska orka med att sitta i kö i timmar också!
      Kanske jag tar en sväng på söndag em...när alla ska hem...
      Kram till dig!
      Titti

      Radera
  3. Låter supertrevligt med skördefest.
    Vackra bilder.
    Krya på dig i massor
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Maria! Jag ska krya på mig, jag lovar! Ja nog är skördefest roligt men ack så mycket folk...jag gillar mitt Öland lugnt och stilla!
      Ha en skön helg, ta hand om dig!
      Kram Titti

      Radera
  4. Men oj då är det redan, så där är det när jag bor på kolonin då är det inte så mycket som jag kommer ihåg. Hade varit kul men som vanligt så är mannen borta och jag åker inte buss själv. Men du hoppas inte öa sjunker i alla fall. Hoppas du orkar ut en sväng så vi får lite bilder.
    Ha det gott och krya på dig
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh hu, ja det är bud på att den sjunker med alla husvagnar o husbilar som tar plats men på måndag lättar det igen och man kan köra 10 mil utan att möta en bil...det är precis så jag vill ha det!
      Kanske det kan bli en tur på söndag em när alla är på väg hem...då är det lugnt på norra ön!
      Kram på dig och tack för din omtanke,
      Titti

      Radera
  5. Meeera Krya på dig!!!!

    Va häftigt det låter med skördefest och så populärt det verkar!

    Ha en Trevlig , piggelinHelg! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta är helgen då ALLT händer....och det är verkligen så otroligt mycket att se och uppleva! Kanske vi bofasta inte är på hugget så mycket pga av alla människor och köer men det finns massor att se och göra, hoppas jag hinner med att göra en tur SENT på söndag em när alla är på väg hem...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  6. Hei vakre dame :)

    Tuusen hjertelig takk for søte kommentarer du har lagt igjen på bloggen min ♥
    Så glad jeg fant bloggen din ♥
    Nå har jeg lagt deg i bloggrollen min :) og blitt følger :)

    God helg

    Klem Bente

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så roligt! Kul att du gillar min blogg och jag är sååå förtjust i din härliga blogg…
      Ha en skön helg nu, ta hand om dig!
      Kram,
      Titti

      Radera
  7. Så hyggelig det høres ut med så mye liv! Hå¨per du er bedre, riktig god bedring!
    Håper du får en fin helg!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja jag känner mig lite bättre…hoppas jag hinner ut en sväng i morgon på skördefesten!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  8. Härligt med skördefest...men nu vet jag ju förstås att du gillar din Ö med lugn och ro ;))...men det kan ju var kul ändå ;))
    Hoppas du kryar på dej snabbt!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja du känner mig alldeles rätt! Måndag kan jag njuta av min ö igen…även om skördefesten är en härlig höstig fest här! Men ack så mycket folk, inte min grej alls!
      Ha det gott Bia.
      Kram Titti

      Radera
  9. Hi Titti,

    Hope you have a wonderful harvest festival.
    Also that you are feeling better.
    Sending hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Carolyn for your sweet comment! I´m feeling better and I hope I can go to the harvest festival tomorrow…
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  10. Hoppas solen lyser över ön denna
    skördehelg, och hoppas du är piggare
    idag så du orkar ta en tur.
    Krya på dig och stor kram/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får nog bli en sväng i morgon…hoppas jag!
      Kram på dig,
      Titti

      Radera
  11. Hoppas du kommer ut, skördefest är så mysigt.
    Krya på dig och ha en mysig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns så mycket att se och besöka denna helg, hela ön lever upp! Hoppas jag hinner med en sväng…
      Kramis,
      Titti

      Radera
  12. L¨åter som en härlig helg, kanske du piggnar till så du kan njuta lite av festen,
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får se om jag hinner och orkar ta en sväng på söndag…hoppas det!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  13. danke für die inspirationen und liebe grüße von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  14. Den där skördefesten låter intressant men kanske inte alltför kul med alla människor. När du skriver om den festen tänker jag på en av dina bilder som fastnat, en bild där en brunn och ett stort träd fanns med. Vet du vilken jag menar?
    Ibland tänker jag på hur otroligt många vackra bilder vi i bloggvärlden kikar på och sen är de bara borta, kanske vi skulle ha ett inlägg med återbruk av några bilder!?

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...