Bloggintresserade

söndag 10 maj 2015

Kärleken är allt bra vacker...


I helgen fick jag den stora förmånen att få följa med min bästa mentor jag har när det gäller fotografering, Magnus på en bröllopsfotografering här på Öland. Otroligt spännande och galet svårt att fota men det var också en dag full av kärlek, en dag som har planerats omsorgsfullt i månader och framför allt ett väldigt vackert brudpar, och ja nog snyftade jag till ett par gånger där i kyrkan…


Av respekt för brudparet och för att det var Magnus bröllopsfotografering visar jag
inga ansikten utan bara detaljer, och detaljer gillar jag! Tycker det är så svårt att
fota människor och fånga den där känslan…och nerver för ett helt bröllop har jag då
rakt inte! En dag, en chans och inget mer! Jag överlåter det med glädje åt proffsen 
men det var fantastiskt kul att få vara med i bakgrunden och se hur det går till…
TACK Magnus, för att jag fick följa med och 
TACK till brudparet för att jag var 
välkommen på er stora dag!




Kärleken är allt bra vacker…speciellt en dag i sköna maj, när allt spirar
 i naturen och man ser ett vackert par som valt att leva med varandra i nöd och lust,
i med-och motgång, tillsammans mot en spännande framtid...
Det är stort, det är kärlek och det är banne mig vad livet går ut på!

Kram Titti

42 kommentarer:

  1. Hej Titti!
    Vilka galet vackra foton! Du skulle garanterat fixa en bröllopsfotografering men jag förstår precis vad du menar. Tror inte jag heller någonsin skulle våga, bara tanken att man kanske inte skulle sätta fotograferingen får mig att må illa. Som du skrev, det är en dag och man får bara en chans.
    Jag njuter av dina foton!
    Kram från Skåne till Öland!
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla Anna! Kul att du gillar bilderna...ja jag överlåter detta till de som kan! Men kul var det!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Ja jag överlåter detta till proffsen ha ha! Att fota där i bakgrunden är väl ok…
    Blir så GLAD att du gillar mina bilder! Tack snälla…
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Fina bilder du tagit detaljer är också vacker och att hitta nåt extra i bilderna är en sport hos mig Gillade den med klänningen och pensén mellan plattorna. Brudens klänning är så fin och massor av detaljer att fånga Bra jobbat
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Meta! Så glad jag blir :)
      Kram Titti

      Radera
  4. Kan också bara instämma med föregående Anna ;) underbara foton och vilket tillfälle att få följa med och fota lite i "bakgrunden" och samtidigt dela någras största dag :) så härligt !
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen spännande...och vackert! Det är inte så ofta man går på bröllop!
      Kram Titti

      Radera
  5. You captured the details quite well!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Michelle...thank you!
      Love Titti

      Radera
  6. Your shots are so elegant, Titti - just the sort of thing that any bride would love, as they give a sense of the spirit of the day. Gorgeous!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh thank you for your sweet comment! You make my day :)
      Love Titti

      Radera
  7. Halloj Titti!
    Åh vilka vackra bilder du tagit. Och du visar redan här att du skulle klara
    det galant!!! Önskar dig en fin start på veckan kram Arja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med det tempot och all koll man måste ha på tider så skulle jag vara ett nervvrak efter några bröllopsfotograferingar hi hi! Men det var kul att vara med, verkligen...
      Kram till dig Arja,
      Titti

      Radera
  8. Älskade vän... Så underbart med bröllop, du vet vad jag alltid säger.. Du har sån känsla och blick för allt det vackra, helt ljuvliga bilder<3 Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad jag blir att du gillar dom Eva! Tack tack!
      Kram Titti

      Radera
  9. Beautiful wedding photography. Sometimes it's those little details that make all the difference in the photos. .
    Hugs Vicky

    SvaraRadera
    Svar
    1. It was very interesting enjoying the wedding (without no pressure at all!)
      Thanks for your sweet and kind comment Vicky...
      Love Titti

      Radera
  10. Allt bra vackra detaljer också. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du...
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  11. LINDO EL MODELO!!
    PERO EL RAMO ME ENCANTA!!!!
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  12. Såå vackra foton och vackert brudpar! Underbart! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen ett vackert brudpar och hennes klänning var magisk...
      Tack för din rara kommentar!
      Kram Titti

      Radera
  13. Vackra detaljer du har fångat!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack snälla du!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  14. These photos are so gorgeous Titti - I love the way you have capture the exquisite fabric and the sense of the beautiful bride.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I´m so happy you like the photo´s Rosemary, it warms my heart! Thank you...
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  15. Men så spännande! Jaa det skulle vara kul att följa ett bröllop genom kameralinsen, även om det inte riktigt är det jag satsar på precis :o
    Superfina bilder som vanligt. Ha de underbart. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä huuu tänk på allt som ska klaffa och det går ju inte att ta om bilderna veckan därpå om man säger så! Kul att du gillar bilderna Cat...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  16. Anonym12:38

    What wonderful Titti, and what an honor to do this!
    What a really nice bridal bouquet!

    With love, Gerry

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks for your kind comment. Yes it was a beautiful wedding, really beautiful!
      Have a lovely day Gerry...
      Titti

      Radera
  17. Titti, these photographs are remarkable. They carry much beauty and love. May the newly married couple have many years of happiness together.

    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Im so happy you like the photo´s Frances! It was a beautiful day and a beautiful wedding...
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  18. Åhhh, helt utrolig vakre bilder!!

    Ha en fin uke:)
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  19. Fantastiska bilder, och så vacker klänning.
    Här blir ju bröllop i sommar och dom har också
    hyrt fotograf, roligt och få lite fototips inför egna
    foton dock. Du är superduktig med kameran.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  20. Å så nydelig !!! Stofftrukne knapper i lang rad , så flott ! Fin dag til deg !

    SvaraRadera
  21. Du er jo proff- helt utrolig vakre bilder :) Mai - juni må være de fineste månedene å gifte seg i. Ja- størst av alt er kjærligheten :)

    Ha en fin dag

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  22. Vad kul att få hänga med och fota....verkligt snygg klänning verkar det som ;))....här är det inte bröllop men snart studenten....tjatar på dottern att hon ska snabba sej och köpa vit klänning....men hon är ingen klänning tjej, så vi får se vad hon hittar på, hihi...ha en fin dag !
    Kram bia

    SvaraRadera
  23. Hej!

    Fantastiskt vackra bilder du tagit, vilken stämning! Murgrönan som syns bakom slöjan, violen som kikar upp mellan stenplattorna intill den vackra nederdelen av klänningen. Som vackraste bröllopskort!

    Och ja, visst är det så, det viktigaste i livet är kärleken.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  24. Hej! :)
    Riktigt snygga bilder måste jag säga!
    Jag älskar att fotografera men är lite låg på inspirations fronten just nu!
    Ha en jätte fin kväll!
    Susanne

    SvaraRadera
  25. Beautifully romantic and dreamy photos, Titti!

    Hugs from Canada,
    Poppy

    SvaraRadera
  26. Men så vackra foton på detaljer, du är verkligen en duktig fotograf Titti! Och spännande att få vara med och slippa hela ansvaret. Har du gått kurs hos Magnus?
    Måste också passa på att tacka för din kommentar, du skrev så fint om min älskade hund...det värmde gott.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...