Bloggintresserade

lördag 13 april 2019

En lite frusen vecka...


Jamen som jag har frusit denna vecka, ända in i märgen. Snöflingor
har sakta dalat över nejden och så var det då toppluva på igen...
April, april - denna attans så luriga månad!




Mina tilltufsade höns har i veckan fått sällskap av 2 stiliga herrar!
Det kluckas och skrockas gott i hönshuset nu kan jag säga :)
Det var en enkel match att få dom att trivas ihop och jag och mitt arla
goda morgonkaffe möts nu av både ett kackel och ett kuckeliku!!
Absolut bästa stunden på min dag...

KRAM

9 kommentarer:

  1. Är i Sverige nu och det är riktigt kallt på morgonen tycker jag. Men nu lovar dom varmare väder till påsken. Så kul att tupparna blev godkända av hönsen.
    Ha en fin lördag
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vinterjackan åkte på igen! Hu, så kallt det är!
    Så ljuvliga bilder och så fint på din gård med både två- och fyrfotingar!
    Säkert kommer de att trivas ihop!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Burr ja va kallt! Men det kanske är lite varmare inne i hönshuset, kanske lite hett till och med ...? ;)

    SvaraRadera
  4. Ohhh that lamb!! How sweet is that face! Love the pink colored eggs! Happy Palm Sunday weekend!

    SvaraRadera
  5. Yeah it is ferry cold these days...so sad...i thought your chicken lays Pink ergs 🤔 hihihihi...have a Nice weekend love Ria 💕💕

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig start på morgonen med en fanfar från hönsgården. :D
    Ja visst är har det varit kallt, men jag tror ändå att det är bra att det inte går för fort. Här har vi haft 5 minus på nätterna men ingen "frost" - helkonstigt, luften har varit så torr att det inte blev någon frosthinna någonstans, inte ens på bilrutan på morgonen. Och -peppar, pepprar, jag tror att allt i trädgården har fixat det bra. Hoppas du haft samma tur.
    Glad påskvecka! ♥

    SvaraRadera
  7. Håller med. Det har varit så kallt men jag vill tro att det vänder nu! Vackra bilder. Kram //Tina

    SvaraRadera
  8. En nydelig Scillia!
    Kaldt og isvind hos oss også, nå håper vi på god vårvarme:)
    God påske:)

    SvaraRadera
  9. Alltid jobbigt med dessa väderbakslag, hoppas den riktiga våren kommer till dig snart.
    Härligt att fjäderfäna trivs ihop.

    Hoppas den nya veckan blir bättre!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...