Bloggintresserade

fredag 28 juni 2019

Röda rosor & solvarma dagar...


Fredag och dagen har varit minst sagt VARM! Jag letar skugga och
försöker göra så lite som möjligt. Undrar om sommaren kommer
att fortsätta såhär? Ja synd att klaga för gör man ingenting och
bara sitter blixtstilla i skuggan så är det ju alldeles underbart :)
Men om man nu måste fara runt, ja puh!

Rosornas år är det i alla fall i år, som det blommar överallt...


Jag som tidigare haft en mer dov och pastellig färgskala i trädgården
får nu vänja mig vid knallröda rosor som dignar runt husknuten!
Ja det är inte dumt alls faktiskt :)


Stockrosorna är på gång också! I år gör jag ingenting åt trädgården
mer än att klippa gräset, kul att se vad tidigare ägare har tänkt
och planterat här. Jo det enda jag ska göra är att tukta alla
syrener och det är en hel del jobb kan jag säga!
Men det tar jag minsann en annan dag :)

Nu ska jag sätta mig en stund i kvällsskuggan och njuta
av juni och en stundande helg, ack så skönt...

KRAM

7 kommentarer:

  1. Åhhh så härligt! I morgon ska jag också njuta av ön några timmar. Hoppas på bad, fina grönsaker och söta jordgubbar :-)
    Ha en underbar helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja, värre saker kan man väl vänja sig vid, än röda blommande rosor i överflöd ;)
    Kul att se vad som kommer, nästan som ett kinderägg, med överraskningsmomentet!

    Ha det fint och njut den sköna tiden!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Det blir nog inte så jättesvårt att vänja sig vid dessa vackra röda rosor som du har.
    Ha en skön och härlig helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Underbara rosor! Verkar vara ett riktigt rosår i år! Ja, värmen är ännu värre idag (lördag) inte många knop man kan göra! Bara att rätta sej efter vädret helt enkelt!
    Ha det gott!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Such pretty roses and hollyhocks too!! Hope Summer is going well!

    SvaraRadera
  6. It is hot here in Kentucky, too! I understand your feeling. Always too cold in winter and too hot in the summer :)

    SvaraRadera
  7. Happy sunday....beautiful roses....love Ria 🍀💚

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...