Bloggintresserade

söndag 23 juni 2019

Sicken fjädrig lycka jag har :)


Det var verkligen en helt bedrövlig syn när 8 st "industrihöns" kom i en
kartong en mulen dag i våras. Jag kunde absolut ingenting om höns!
Rädda, magra och skitiga var dom...


Nu några månader senare är de välmående, roliga, runda och
ack så nyfikna! Tänk vad lite kärlek och omsorg kan göra :)


De levererar 5-6 ägg per dag och gulan är alldeles orange!
Riktiga lyckoägg som gör gott :)


2 tuppar som skulle avlivas hamnade också här! De håller reda på
damerna och ger ett visst lugn i flocken och håller koll på faror.
Gandalf & så lille Kung Karl...
(Gandalfs rumpa till höger med sin favorithöna)

Så glad för mina höns och jag tror att de trivs här...
Sicken fjädrig lycka jag har :)

KRAM

26 kommentarer:

  1. Tänk, så härligt med några höns och vad det ger mycket, inte minst de goda äggen! Så underbart att de repat sej så fint!
    Ja, tupp måste man nog ha, de håller lite ordning på fröknarna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det repat sig och att de levererar goda ägg med.
    Ha en fin ny bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Titti!! These pictures (with the first I am in love) are beyond - soooo gorgeous!
    Ah, I love your posts, your world - and those chickens.
    Happy happy greetings from Méa :)

    SvaraRadera
  4. Men så mysigt det låter. Egentligen borde man kanske hålla sig med några höns för de goda äggens skull. Men det är lite knepigt när man bor mitt i samhället som vi gör.
    Ha de gott och njut av dina befjädrade vänner. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Så fint att du kunde ha dem hos dig. Så vackra bilder på dem också.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack snälla du :)
      Kram Titti

      Radera
  6. Och fjädrar va lyckliga de måste vara som fått det så bra! ♥

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är både roliga och glada :) Och gillar jordgubbar, bara det!
      KRAM

      Radera
  7. Hei!
    De kom rett og slett til paradis. De har vunnet den største lottogevinsten.
    Klem Anne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla du! Ja de trivs och jag skämmer bort dem :)
      KRAM Titti

      Radera
  8. Jag är så glad när jag ser hur fint stackarshönsen fått det hos dig! Så rena och lyckliga! Såklart de värper som tack!

    Junikramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror de trivs här :)
      KRAM!

      Radera
  9. Såklart att dom trivs hos dig Titti. Bättre hönsmamma finns ju inte. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk att man skulle bli hönsmamma på ålderns höst :)
      KRAM

      Radera
  10. Dina höns är så fina Titti! Njuter av varenda bild och ord du delar med dig av om hönsen. Hur fick du tag på dem? Här snickras det på hönshus på lediga stunder. Vi hoppas bli redo till hösten!
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det knackade på dörren i våras och en liten dam frågade om vi ville ha några höns! Lite eländiga industrihöns som skulle avlivas, ja vad säger man? Givetvis JA :)
      Ha en finfin dag Anna!
      Kram

      Radera
  11. Vilken förvandling av hönsen! Så vita och fräscha de nu ser ut! Det är så roligt med höns, och äggen är ju smycket godare än köpta! Fotot med hönan som står mitt bland blommorna är bara såå härligt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Blir både lycklig och fruktansvärt arg när jag läser ditt fantastiska inlägg... Hur djuren blir behandlade i industrin och Ni dyker upp som räddande änglar..💖🙏💖 Kraaam bästa Titti // Kate

    SvaraRadera
  13. Så helt underbara bilder och tänk vad mycket lite kärlek betyder!
    Fortsatt härlig sommar!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  14. Så fine høner du har. Så godt at de trives så fint hos deg.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  15. Så härligt! Du är nog en riktig hönsmamma,dom ser välmående ut:) Ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  16. Förstår att dina fjäderfä är till stor glädje. Jag har inte så stor erfarenhet av hönor men de verkar roliga. Hoppas det ryggonda har släppt, svårt att sköta djur och växter dubbelvikt.

    SvaraRadera
  17. sER ATT dU ÄR NÖJD OCH TRIVS,




    vILL BARA GRATULERA TILL dINA FINA BILDR, >jAG LÄSER OCH NJUTER, åH VAD JAG ÄLSKAR DINA FINA hÖNS MED ALLA FOTON.FRÅN sKRÄPHÖNSN hARRIET,




    SvaraRadera
  18. They are so sweet and very lucky - beautiful photos! Wishing you a happy summer! x Karen

    SvaraRadera
  19. Jag drömmer också om höns, men det lär stanna vid just en dröm då ingen annan i familjen kan tänka sej lite kuttrande i trädgården.

    SvaraRadera
  20. Så härligt hönsen har fått där hos dig, lyckliga höns som ger dig många goda ägg som tack!
    Visst är det härligt och rogivande att se på när de trippar omkring och söker godsaker i gräset.
    Ha en riktigt skön sommar Titti
    Kram från Ingela

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...