Bloggintresserade

fredag 19 juli 2019

En motgångens surtrista dag...


Jag har haft en dag, en riktig skitdag...hur mycket kan gå snett och
krångla på en och samma dag tro??? Vissa dagar är så här men
man borde ju kunna få en hint dagen innan att " i morgon drar
du täcket över huvudet och bara håller dig inne hela dagen...
Du kommer att ha en riktig OTURSDAG" - så håll i dig!!!

Nåja, tur nog kommer ju alltid nya härliga och roliga dagar :)


Stockrosorna blommar helt överdådigt i trädgården nu och min
roligaste höna älskar att leka kurragömma med mig! Vart jag
än är så dyker det upp en röd vippig kam i grönskan eller så
bakom en stupränna och hon älskar att smyga på mig och
sen hoppa fram med ett högt och eländigt kacklande!!!
Jodå hon lyckas ibland med att skrämma mig hi hi...
Är dörren öppen går hon gärna in en sväng och tar en koll i kök
och vardagsrum, det finns mycket som är spännande där!

Ja jag vill verkligen inte ha höns inne (!) men att se henne stå där och
spegla sig i ugnsluckan och kuckla gott är då en syn för gudarna :)


Potatisen blommar och i hängstolen bakom har det då
inte blivit många timmar tyvärr. Kanske i augusti,
eller september...


Men det bästa är att växthuset börjar ta form! Äntligen! Glasen
är på plats och nu fattas bara en grund där inne och utanför...
Näe nu stryker jag denna otursdag ur almanackan och är glad
för allt annat jag har istället och det är väldigt mycket!

KRAM

(Från ett somrigt Öland & en lite trött Titti)

6 kommentarer:

  1. Some days are just crap, Titti! Just keep pressing forward.

    SvaraRadera
  2. Men usch och fy. Ja vissa dagar är inte roliga. Men som du skriver det finns mycket som man kan vara glad åt. Växthuset, hönsen och stockrosor är ju inte så pjåkigt. Fnissar är åt hönan som är busig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hoppas att dagen idag har bättre tur med sej!
    Så underbart med ett växthus!
    Ha en tursam och skön lördag och helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Nu när otursdagen passerat kan det ju bara bli bättre. Håll fast vid det. Kram Carina

    Förresten när jag lämnar kommentar på din blogg går det bara via min gamla blogg.
    Du har någon inställning som gör att jag inte kan skriva i min adress själv.
    Går det kanske att ändra? Vid tillfälle.

    SvaraRadera
  5. Konstigt men sant, så stämmer uttrycket "en olycka kommer sällan ensam".
    Ha en fin och skön lördag nu istället.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Åhh vilken underbar höna du har, vilket härligt sällskap !
    Det kommer andra bättre dagar så du kan lämna den där skitdagen bakom dig - "I morgon är en annan dag" brukar vi säga här hemma.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...