Bloggintresserade

fredag 13 september 2019

Jag drömmer lite...


Det blev inte mycket till semester denna sommar p g a vissa randiga & rutiga skäl.
Det känns faktiskt...känner mig galet hösttrött redan, inte alls bra och det är
bara en sisådär 103 dagar kvar till jul! Oj!


Inte behöver man resa bort för att vara ”ledig” men det ligger något i att få hotellfrukost,
hasa till stranden och inta ryggläge i solstolen med en trave böcker eller besöka städer
som aldrig riktigt stänger. Där man kan varva teaterbesök med rolig shopping.
Upplevelser och restaurangbesök. Hemma finns det ALLTID något som måste göras.
Tvätt, gräsklippning, tider att passa osv osv. Ja man kan ju få drömma sig bort lite.
Det kostar ju ingenting...


Några regniga dagar i somras satt jag och försökte få lite ordning i det
där bildarkivet i datorn. Jag kom så långt som till semesterbilderna
från Italien och där blev jag fast...drömde mig bort...


En viss längtan infann sig...
Maten, åhhh denna fantastiska italienska mat som är så enkel och så magiskt god.
Ja någon gång vill jag resa dit igen. Om man började med ett besök HÄR för att
kanske få lite mer i reskassan och sen resa till (ack så dyra!!) Venedig för att
starta resan lite lyxigt. Kanske checka in på något snyggt hotell HÄR...
Milano är också en stad jag gärna skulle vilja besöka. Bra shopping!
Sen vidare mot Rom. Kanske världens vackraste stad?? Det känns som man hela tiden
vandrar runt i en enorm teaterkuliss. Jag har varit där i både juli och i december.


Kan rekommendera december faktiskt, i juli höll vi på att smälta bort
i värmen! Helt galet tokhett på dagarna och mycket var stängt!
December var helt perfekt, underbart väder!
Italiensk julstämning i klänning och bara en tröja...


Ja sen maten, glassen och kaffet. Ja det slår ju allt! Med råge.
Kanske man sen kunde avsluta med att göra sig en liten avstickare till
 sköna Sicilien och vila upp sig innan det är dags att dra hem igen.
Har inte varit där men det ser verkligen fint ut! Någon som varit där?
Bra restips? Men sen skulle jag som vanligt längta hem!
Hem till ön, huset och hönsen...hem till vardagen...


Hemma är ju ändå faktiskt bäst, alltid, alltid, alltid.
Men man kan ju få drömma sig bort lite ibland.
Resa lite sådär i tankarna...

KRAM

7 kommentarer:

  1. Ja, att drömma är perfekt när man helst vill vara hemma:)! Har också varit i underbara fantastiska Rom flera gånger, dock inte vintertid. Milano, mja, sådär var det eftersom jag inte är någon shoppare, Venedig, ojoj, måste ses en gång i livet. Det räckte för mig. Sicilien däremot skulle jag också vilja besöka, en rundtur där vore inte fel. Och Toscana. Och Rom flera gånger! Drömma är gratis. Tur att hemma är bäst!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hihi tager gerne med på din rundrejse ;) vi har heller ikke rejst denne sommer. Men jeg elsker også at være hjemme.
    Rigtig god helg.

    Klem
    Lone

    SvaraRadera
  3. Det kostar inget heller att drömma sig bort ett tag. Har aldrig varit i Italien själv.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Härligt att drömma sej bort när man redan är hösttrött. Ljuvliga bilder och visst längtar man ibland, att få lämna det vardagliga liksom. Italien är verkligen ett härligt land att resa till! Maten, vinet, glassen, kaffet...ja som mycket där finns för en njutare!
    Ja, visst är man redan hösttrött! Oj, hur ska detta gå?
    Tack för att du delade med dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Visst skall man drömma, det tror jag man mår bra av! Ser och låter så härligt med Italien, dit vill jag nån gång! Synd jag är så himla flygrädd... men bussresor funkar väl också ;) Men sen är jag som du, hemma är bäst...!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Det er både billigt og miljørigtigt at tage på drømmeferie, og hvis det kan lægge en dæmper på efterårstrætheden, er det jo perfekt.
    Jeg vil ønske dig en god weekend hjemme på øen. Jeg har været på Øland en gang, og der kan jeg godt drømme mig hen igen.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  7. Klart man ska drömma sig bort lite. Italien är ju bara så underbart. Varm kram Pia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...