Bloggintresserade

söndag 8 mars 2020

Bildbevis & operation röjning!


Ett bildbevis på att våren är på gång! 
Min syster som bor långt norröver tror mig inte när jag
säger att både blåsippor och lärkan har kommit till ön! 
Men så är det! Äntligen säger jag bara...


Jag har en vildvuxen glänta här i trädgården där naturen får
komma och gå som den vill och där hittar man just nu både 
blåsippor och annat ljusgrönt! Kan detta vara krusbär tro??


Det fjädriga gänget är ute på grönbete!
En höna är dock väldigt trött och vissen.
Jag håller ett extra öga på henne. De vita värphönsen
(industrihöns) blir ju inte så gamla tyvärr. Deras första levnadsår
är hårt och de var ju alla i ett bedrövligt skick när de kom så jag
tröstar mig med att de har haft ett väldans gott hönsliv här...


Blommehönan Svea är dock vårpigg!


Helgen har bestått av en storröjning i trädgården också. Jag har
pekat och mannen har gått efter med motorsågen. Teamwork :)
Skönt att få bort en massa vissna buskar och döda träd...


Gräsmattan är full av tusenskönor och nog är våren på gång alltid!

Ha en fortsatt glad söndag :)

KRAM

10 kommentarer:

  1. Så skönt att röja och rensa i trädgården. Men din syster bor väl nära mig, vi har både blåsippor och sånglärkor hos oss. Det gäller ju att man letar lite också. Fniss! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vårbilder och hönsen sätter pricken över i:et! De är så fina. Hoppas att den lite trötta piggar på sej!
    Ja, nu gäller det att hänga med i vårsvängarna, och allt som slår ut. Blåsippan är ju verkligen ett vårtecken. Skönt att trädgårdsstäda lite. Det har jag också gjort sedan januari, eftersom vi inte haft nån snö. Mer finns kvar förstås, och det gäller att ta lite i taget.
    Ha en fortsatt skön söndag!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Greetings from Czech Republic. I love your blog long time. Have a nice day.
    Hug Jarka

    SvaraRadera
  4. Men så skönt att kunna röja lite i trädgården :-) Jag håller tummarna för nästa helg.
    Vi lyckades också får håll på vit- och blåsippor i vår närhet, på golfbanan om jag ska vara petig. Helt underbart, det finns hopp om en vår.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Så härliga vårbilder.
    Vi hade tusenskönor i vår gräsmatta när vi bodde i huset. Kommer ihåg att min pappa inte ville klippa bort dem när han skulle hjälpa oss att klippa gräsmattan en gång. Så det resulterade i att vi hade små öar i gräsmattan med tusenskönor.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. What a lovely spring you have.
    All my best and happy days
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Så underbart med alla vårtecken som kommit hos er. Här är det bara snö och is just nu.
    Varken sippor eller lärkor än. Men i alla fall sol och plusgrader idag. Så hoppet om våren lever.
    Tror också att det är en krusbärsbuske du fotat. Såg så ut på bladen tycker jag.
    Jag längtar tills all snö smält bort och vårblommorna kan komma här också.
    Vi brukar ha hela gräsmattan full av Scilla på våren. så fint.
    Dina hönor har kommit till ett riktigt paradis hos dig. Man ser hur bra dom har det.
    Så oavsett livslängd kan du vara nöjd med det lyckliga liv du gett dom.
    Ha det bra nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Härliga vårliga bilder. Hos mig tog blåsippan ett steg tillbaka och kurade ihop. Men idag är det sol och fint, kanske vågar den visa sig igen. Hoppas hönan kryar på sig.
    Ha det bra !
    Kram Marika

    SvaraRadera
  9. Underbart med alla bildbevis på att våren är på gång och alla vårblommor. Jag har haft besök av rådjur, som har ätit tulpanblad. De stoppade att äta när de kom ner till blomman som låg så skyddat med bladen runt sig. Stoppade dom för att de var gula tulpaner? jag har hört att de inte äter gula blommor, är det så?

    SvaraRadera
  10. Fantastiska bildbevis! Vet hur ni längtar efter våren i Sverige nu och den verkar vara på gång!
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...