Bloggintresserade

söndag 15 mars 2020

Nu kör vi full fart mot våren! Häng på!!!


Näää några kyliga snöflingor ska inte få förstöra min 
längtan efter våren! Bakslag ingår i livet men sen
är det bara att kämpa på igen. Ta nya tag!
Mot ljusare tider, nya vyer...




Dammvippan är lika tjurig o sur som vanligt! Men det tar väl
på humöret att hålla koll på 12 våryra och helt galna damer.
Veckans alla sju dagar! Klart han tröttnar ibland :)


Ha nu en skön och riktigt lat söndag! 

KRAM till er alla!

22 kommentarer:

  1. Ha en bra och skön söndag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åhh Tack för uppmuntran och härliga vårbilder. Nu kör vi full fart mot våren. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Haha Dammvippan, vilket bra namn på honom. Han ser verkligen ut som en sträng inspektör.
    Snön har sjunkit ihop så att kanten av gräsmattan kommit fram här. Så nu vaknar hoppet om att våren kommer snart. Härligt!
    Ha en skön Söndag. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Tala om att dra ner mössan över ögonen... Men jag gissar att han har nån liten springa att kika ut genom... Arrangemanget med vårlökarna var ljuvligt. Ska fundera på nåt liknande medan jag städar. Behöver motivera mig :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Så nydelig blogg du har! Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg. Jeg kommer innom igjen, det er sikkert. Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  6. Oj, oj vilket väder ni har haft. Men du verkar vara vid gott mod trots nerblåsta träd, strömavbrott, sura tuppar och annat. Då är det bra att man kan plantera om lite blommor - de är alltid till glädje.

    SvaraRadera
  7. Ingen lat söndag här tyvärr, men den är skön ändå! (målar...😀)
    SÅ fina höns!! ❤️
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hope your weather is better now - it looks like spring is arriving with all those lovely bulbs blooming.

    Enjoy your Sunday - the week ahead could be difficult with so much going on. Our schools have now closed for at least two weeks and many businesses are closing down. The stores are low on food which is not good. We are staying at home as much as possible.

    Stay well and be safe dear Titti.

    SvaraRadera
  9. Takk for deilige bilder av våren hos deg! Min er uten høner men ellers mye som har begynt å blomstre :-)) God søndag!

    SvaraRadera
  10. We are finally getting much needed rain here and I'm enjoying the time inside to get things done.

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga vårbilder som behövs nu, läser också ditt förra inlägg. Visst är det märkligt med allt, inte nog med det eländiga coronaviruset, vädret är ju helt bananas också tycker jag. Ingen vinter, plötsligt snö, stormar...!
    Dina härliga bilder lättar ändå upp mitt i allt elände! Hoppas att du fick din sol igår, här var det i alla fall en underbar dag, och inte mycket blåst heller.
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Ja visst, henger jeg med på våren. Det hadde vært utrolig trist å miste det toget. Hanen med hanekammen over øynene, er flott.
    Det er en deilig tid vi møter nå.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  13. Nej lite snöflingor kan inte stoppa våren. Nu är den på väg. :) ♥

    SvaraRadera
  14. Hej Titti!
    Ljuvliga bilder, hoppas Dammvippan blir på bättre humör. Nu är våren på gång.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera


  15. Hej!



    Vilket fint stilleben och så härlig bilden på hönan med kammen över ögat är. Vad är
    det för en fin blomma på bilden längst ner?



    Indien är ett fantastiskt ställe. Jag hoppas att du gör slag i saken och reser dit
    någon gång. Själv längtar jag redan till nästa gång. Skulle gärna bo där januari och
    februari.



    Ha en riktigt fin dag!

    Kram

    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda! Jag tror den heter Virburnum...fråga i blomsteraffären! Ja visst är den vacker :)
      Kram från Titti

      Radera
  16. Igår började snön gå bort, solen sken men det var blåsigt. Själv började jag bli bra och idag är jag som vanligt igen, så det var nog inte corona jag blivit smittad av. Fast jag har inte en aning om hur länge den håller i sig om man inte blir så allvarligt sjuk av den!? Idag har det regnat och det är +8, men ack så blött så det går inte att göra nåt ute ännu. Jag avvaktar den riktiga våren.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  17. Åh vilka ljuvliga bilder! De får mig verkligen att längta efter vår och påsk!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  18. Hilsener til deg og klem fra Viola.
    Vår drømmer er så fint... vi har solen noen dager siden... GLEDE.
    Ha en god uke sakte og rolig med deg selv.

    SvaraRadera
  19. Härliga och positiva bilder om en ljus framtid!

    SvaraRadera
  20. Vilket underbart namn på den trumpna tuppen. . . kanske blir han lite gladare när vi nu går mot varmare tider och solen lyser!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Du namnet på tuppen är perfekt! Han ser ut som en dammvippa. Väldigt stilig!
    Du bor bra du!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...