Bloggintresserade

söndag 12 april 2020

Precis som vanligt, eller?


Är allt väl med er denna söndag? Ja än är jag frisk och pigg! Tack och lov...
Lite isolerade är vi allt, men det är vi ju resten av året också, om man bor som vi gör :)
Det känns som om hela världen står helt stilla just nu. Allt har bara stannat av.
Hela ön, ja hela livet känns just nu inställt! På gott och ont...



Ja kanske blir denna sommar lite mer avslagen trots allt, helt förståligt i så fall.
Men den kommer! Den där älskade sommaren som vi alla längtar efter.
Med ängar gröna. Soliga dagar. Sköna morgnar och ljusa kvällar...


Bönderna gödslar för fullt på åkrarna just nu så det är väl ett säkert vårtecken.
Doften är sådär mindre angenäm men tillhör ju livet på landet :)


Nää nu har jag inte tid att sitta här och drömma. Hönshuset ska städas och
och snart så är denna påskhelg över igen! Sådär blixtsnabbt...

KRAM

14 kommentarer:

  1. Draga Titti,
    Planuri sanatoase, natura miraculoasa si multumire!
    Incantatoare imagini pentru o sarbatoare a primaverii.
    Imbratisari, Mia

    SvaraRadera
  2. Happy Easter...stay safe ...love Ria 💕🐰💕🐰💕

    SvaraRadera
  3. Hei Titti!
    Du må gjerne fortsette å drømme. Det er godt å se bildene dine. Ta vare! Klem Anne

    SvaraRadera
  4. ... En nat bliver det sommer - en fin vise af Loveshop

    Den kom jeg lige til at tænke på ved dine smukke billeder.

    Håber du har haft en god påske.

    SvaraRadera
  5. Vilka ljuvliga foton Titti. Tycker att jag nästan kan känna vinden och alla dofterna från dina underbara bilder.
    Man känner sig verkligen redo för en lite varmare årstid nu. Snön har försvunnit här nu.
    För vilken gång i ordningen vet jag inte. Det har varit ett hoppande mellan vinter och vår här en längre tid ju. Men nu hoppas jag våren har kommit för att stanna.
    Ha en skön avslutning på påskhelgen. Ta hand om er.
    Kramar Carina

    SvaraRadera
  6. Helt klart kommer detta året bli ett konstigt år som vi aldrig kommer att glömma.
    Ha en bra måndag nu sista dagen för detta påskfirande.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Lovely photos! Enjoy your Spring days!

    SvaraRadera
  8. Vackra vårfoton, Titti ... så glad att du har det bra!

    SvaraRadera
  9. ja, det är en märklig tid vi lever i som kommer sätta spår länge för var och en. Som tur är så får och kan många av oss röra sig fritt i naturen. Vi är många som vet att naturen läker, det är många som förhoppningsvis kommer att upptäcka det efter denna våren. Undrar så hur sommaren blir.

    SvaraRadera
  10. Jag tillbringar alltid mycket tid i naturen, så det är ingen större skillnad de här dagarna. Men...vad härligt det skulle vara att strosa runt några varv på Sol och Vindar och klämma och känna lite. Det kan väl inte vara så farligt? Eller? Det är ju just det att ingen vet riktigt säkert. Så jag väntar lite till.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  11. Så vackert!
    Vi mår också bra och jag har inte så ont av att vara isolerad, finns så mycket att göra.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  12. Dina bilder är precis lika fina som vanligt :)

    Jag jobbar som vanligt och enda skillnaden är att max fem besökare får vistas i biblioteksbussen samtidigt.

    Hoppas att du har haft en riktigt fin påsk och att hönorna tackade ordentligt för städningen ;)

    Solsken
    Linda

    SvaraRadera
  13. Ja, den här våren, och året glömmer vi nog inte, den går till historien...
    Skönt ändå med den ljusa tiden framför oss, om vi nu skall vara i karantän en längre tid...

    Tack för gulliga ord inne hos mig, inte skall jag sluta blogga inte. Det blir helt enkelt lite mer sällan i alla fall, men så får det bli..

    Kram och ta hand om dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  14. En märklig tid är det och kommer säkert att vara ett bra tag. Jag är i alla fall glad att mina vardagar ser ut som vanligt än så länge, upp i ottan iväg med bilen till ett arbete som jag är glad att jag har. Maken sitter och jobbar hemifrån så ingen vanlig vardag där inte :o
    Ha de gott och njut av naturen. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...