Bloggintresserade

onsdag 8 juli 2020

Svensk sommar...



Den svenska sommaren rullar på! Lite lagom. Det är sol, det regnar, det blåser - allt
i en helt salig mix av olika väderlekar. Varje dag. Jag går ut i shorts och så 
en timme senare jagar jag efter regnjackan och paraplyet.
Eller en varm tröja! Ja svensk sommar som sagt...


Tack för alla fina kommentarer om växthuset också! 
Glad jag blir :) Min lilla gröna oas i dessa tider...


Mindre glad är jag på detta med nya blogger! Jag vill att allt ska se ut
som vanligt och att det går snabbt o smidigt att lägga ut en inlägg!
Äh det blir säkert bra när jag kommer underfund med allt. Tror jag.
Ja teknik och datorer är verkligen inte min starkaste sida :)


Skulle handla lite idag och möttes av en lång, lång kö utanför affären.
Nä sånt orkar jag inte med!! Ja det märks att många turistar här nu...
Tror jag ska testa att beställa matkasse på nätet istället tills 
värsta ruschen är över, då sparar jag ju TID också!
Bäst att hålla sig hemma nu framöver...

KRAM

15 kommentarer:

  1. Ja denna varierande väderlek. Jag blir så trött. Nya blogger??? jag fattar ingenting jag. Min är som vanligt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag var dum nog att klicka på någon knapp om den nya versionen av Blogger...jag och teknik du vet :(
      KRAM till dig från mig!

      Radera
  2. Ja, sånt vær har vi her også, for det skifter hele tiden.
    Vakre bilder!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Ja vädret rår vi inte på tyvärr...idag kyligt regn.
      Ha en finfin helg Marit :)
      Kram Titti

      Radera
  3. Ja idag var jag glad för både tunn dunjacka och en regnkappa. Lager på lager så man kan vara flexibel på utflykt en omväxlande väderdag. Ja jag ska väl också ta itu med det nya... inte heller så förtjust.
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är varvat väder minsann...men så är det ju svensk sommar också!
      Hm, det nya Blogger kanske inte är så krångligt. Värt att testa :)
      Kram från Titti

      Radera
  4. Jag föredrar en vanlig svensk sommar framför extremhettan vi haft. Måste kunna andas! Och regn är bra... fast det är klart... inte HUR mycket som helst!

    Må gott på din ö.
    Kramar från Eva-Mar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagom är bäst hi hi...som i allt! Idag skönt sommarregn och mulet, det funkar det med :)
      Kram från Titti

      Radera
  5. Vilka fantastiska bilder du delar med dig! Vad använder du för fotoutrustning? Men självklart gäller det ju att vara en proffsig fotograf också för att få fram rätta vinklar. Berätta gärna hur du tänker och gör om du har lust.
    Jag hoppas verkligen på att kunna få några fröer från dina stockrosor... jag har mejlat.
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack snälla...ja jag har mailat dig också men det kanske du redan har sett :)
      Fröer kommer på posten så fort jag plockat och torkat!
      Kram Titti

      Radera
  6. Väldigt kyligt här tycker jag. Runt 10-12 grader. Känns inte vidare somrigt.
    Nya Blogger har jag inte börjat att använda ännu. Håller mig till den gamla så länge det går. Jag såg i tidningen att det var enormt många svenskar som semestrar på Öland och Gotland just nu. Och att de inte håller något avstånd alls. Så det är nog klokt att undvika affären när det är kö. Man får ju vara extra försiktig när andra inte har vett att vara det.
    KRAMAR Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp så är det! Helt GALET enligt mig!! Nu har "vissa" tagit semester från Coronan också tydligen..jo jo, detta lär bli surt i höst detta! I Borgholm var det visst KAOS av folk...
      Jag håller mig hemma!!!!!
      Kram Titti

      Radera
  7. Åhhh, den Öländska sommaren.
    Snart ska jag ta mig an den igen, till sensommaren. Enligt mig gör sig Öland bäst utan turister, så i slutet av augusti återvänder jag igen :-) Jag saknar verkligen det underbara ljuset, de svalkande doppen och lärkornas drillande över sjöängarna. Allt finns ju kvar (utom lärkorna), om än lite slitet men vem är inte det.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du gör HELT rätt...vi "bofasta" håller oss oftast hemma hela juli! Galen trafik, galet med turister och just nu är det inte läge att mingla om man säger så.
      Välkommen i sköna augusti kära du :)
      Kram Titti

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...