Bloggintresserade

onsdag 22 juli 2020

Vint, snett & välbehövligt!


Näää jag är inte så arg som jag låter i förra inlägget! Jo bara lite kanske...
Jag är bara rädd för andra människors nonchalans, ja BARA för att
det är just semester. Väktare i Borgholm jobbar för fullt för att
folk ska hålla ett visst avstånd. Ja det säger väl allt...
I detta hektiska semestervimmel.
Näe nog om detta nu!


Sommaren rullar på och skönt att bara vara hemma. Jag hasar runt
här och försöker ta tag i allt det där man annars inte hinner med.
Inga mer loppisfynd nu och sparande av diverse lådor. Möbler
som skulle ha lagats och vingliga gamla stolar som det
aldrig någonsin kommer att gå att sitta på...
Storrensning pågår!




Imorgon ska vi städa ur garage och förråd! Här finns allt från
gamla julsaker till borrmaskiner och konstiga loppisfynd...
Och så mycket annat vint, snett och trasigt!!
Ack så himla välbehövligt!

KRAM

9 kommentarer:

  1. Första blogkommentaren på min nya dator blev till dig. Ja, man får saker som man inte tänkt göra gjorda nu. Man kan städa förråd och det är gjort här. Tänkt byta dator länge men tänkt att det tar tid att lära mig allt - men nu har jag tiden. Förstår att det är jobbigt med alla turister som åker till "din" ö. Märks att många är nybörjare att köra husbilar och husvagnar. Åkte från Dalarna och då var det flera av dem som körde i 60 på 100 väg och inte körde undan och släppte fram kön bakom. Då kan man också bli surtant. Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Skönt att rensa upp lite i garage och förråd. Det var menat att vi skulle gjort sammaledes men... Mer om det senare. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hei Titti!
    Nydelig bilde av hesten og jenta. Det er godt å se at vi liker hverandre. Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Titti, it looks all beautiful!

    SvaraRadera
  5. ... och jag har rensat vinden! Men nu står alla kartonger och sopsäckar där och väntar på bortforsling. Hm, jag undrar när?

    Hoppas ni kan hålla sams om vad som ska slängas...
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Det är skönt att få rensa ut ibland. När man har energi och lust att göra det tråkiga jobbet då förstås. Men när det är färdigt är det skönt.
    Och så kan man ju behöva lite extra sysselsättning hemma. När man inte kan vara ute som vanligt pga alla sommargäster och turister.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Vi gjorde också en sån där rensning i början av sommaren - så himla skönt att slänga alla gamla trädgårdsbord bakom växthuset som gjort sitt genom åren och annat snett och vint som samlats i förråden så jag känner så igen mig i din beskrivning. Skön känsla när allt är klart !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Det har stått på min att göra lista i flera år. Städa garaget, men det har inte blivit gjort. Nu är jag på god väg. Har kastat , sorterat, tvättat sånt som skall ges bort. Inte klart på ett tag, men känns redan riktigt bra. Fina bilder!
    Ha en skön helg /Kram Marika

    SvaraRadera
  9. Så jättetrist med alla människor som inte kan hålla avstånd, och att alla ska samlas på ett och samma ställe. Jag ser ju köerna här ute på E22:an, det är enorma köer genom lilla Söderköping dit jag brukar åka. Jag vet ju att många ska nedåt, till din ö! Ja, det gäller att hålla sej undan.
    Så klokt med rensningen! Något man borde göra oftare. Nu blev jag påmind om det....igen! Oj, jag borde verkligen rensa jag också, men det har varit för fint väder för rensning, eller - vad ska jag skylla på! Ha-ha!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...