Bloggintresserade

söndag 27 september 2020

Söndag, sol & inga måsten...

Söndag, sol och inga måsten. Känns ganska så bra måste jag säga...

Lite kludd i blocket har det blivit. Lite skön vila. Lite av allt.


Plockat färgglada höstblommor...

Städat hos hönsen och gjort höstfint där med överblivna pumpor och grönkål...

Skördat det sista på mina tomatplantor, ja de såg lite trötta ut nu...


Och nu ska söndagssteken in i ugnen med massor av rosmarin och vitlök.
Kött från gårdsbutiken tvärs över vägen och egenodlade kryddor...
Kan ju bara bli gott!

KRAM

14 kommentarer:

  1. En söndag när den är som bäst! Roligt att se ditt kludd... som jag ju INTE tycker är nåt kludd!! Förminska dig inte... fortsätt måla!
    Söndagsstek, så gott. Det var länge sen en sån blev tillagad i mitt kök. Känner doften av rosmarin och vitlök ända hit... mmm.

    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Fint kludd som du gjort i din bok.
    Söndagsstek måste det bli här snart med.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Beautiful art Titti - keep painting!
    The pumpkin looks like a great one - will you cook it later?

    SvaraRadera
  4. Jättefint "kludd" i blocket! Inget kludd i mina ögon! Visst är det rogivande med lite målande. Önskar jag kom till skott där.
    Vilka underbara blommor du har - vilka färger!
    Ja, tomatplantorna börja se trista ut hos mej också. Dags att plocka in både det ena och det andra, men hoppas ändå på flera ljuva dagar ännu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Låter toppen! Inga-måsten-dagar är det bästa! Men nåt kludd ser jag inte, jag ser vackert måleri!
    Önskar dig en skön vecka!
    Kram från andra ön

    SvaraRadera
  6. Så härliga höstbilder du delar med dig av. Att titta in på din blogg är själslig avkoppling för mig.
    Vad bra att ha en gårdsbutik så nära. Här får man åka miltals för att hitta en sån.
    Jag hoppas det blivit lite lugnare på ön för er nu. Att de flesta turisterna åkt hem.
    Så ni kan strosa runt och njuta av den vackra hösten.
    Ha en fin ny vecka nu Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Hej Titti!
    Låter som en alldeles underbar söndag.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  8. Dejligt med en stille søndag. Hvilken smuk kurv med skønne septemberblomster.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  9. Titti, your photos look so lovely. I am on the last of my tomato plants. Always nice to find a ripe one, even now. Thank you for linking up!

    SvaraRadera
  10. Kludd, inte ser jag något kludd inte.
    Känns som en fantastisk dag, lugn och god mat.
    Underbara bilder!

    SvaraRadera
  11. Love your artwork Titti along with the pretty flowers too.

    SvaraRadera
  12. Love your flower basket. So cute!
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  13. Titti - there is no way to leave a COMMENT on your new post today!
    Mary -

    SvaraRadera
  14. Hej hej!
    Det gick inte att lägga en kommentar till sista inlägget så då hamna jag på detta inlägg med kludd ;) Jag har oxå börjat kludda eller börjat & börjat 1 gång har vi träffats några stycken & målat. Så avkopplande måste jag säga. Men så konstigt att det blev så hm fult när det i min hjärna såg så fint ut ha ha Jag tycker ditt kludd är jättefint ju!
    Förkylt är det annars det kommer som ett brev på posten denna årstid som sagt.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...