Bloggintresserade

söndag 29 november 2020

Advent & pösmage...


1:a advent. En lite högtidlig helg tycker jag. Nu går vi med stormsteg mot jul...


Fruset ute och kakelugnen går varm hela dagarna!


 Även om jag gillar julen så gillar jag den inte! Tudelat det där. Grinschen är en favorit :)
Och lite såhär ser jag ut just nu. Pösmage och så en stor kaffekopp. Håret rakt upp!
Sur och trött. Lite sådär avig och grön...


Nötter och glögg i all ära. Varm choklad! Gott nog. Full rulle mot JUL!
Mysigt på alla sätt och vis...GLAD ADVENT till er alla :)

KRAM

13 kommentarer:

  1. Glad advent :-)
    u spurtar vi mot jul, känns det som i alla fall. Tiden går alldeles väldigt för fort. Jag vill ju njuta nu, för mig är det den bästa tiden på året. Jag har nog nästan alltid älskat julen, utom några år under tonåren :o
    Ha en underbar vecka. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Varm choklad är härligt ännu bättre blev den när jag spetsade med stroh rommen min dotter ville bli av med. I fantasin var jag tillbaka i alperna :) Det känns riktigt skönt att spurta mot jul åtminstone när det är hyfseligt avstädat.

    Ha det gott! Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Mysigaste helgen om man frågar mig näst efter påsken då. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. You as well. Hot chocolate sounds good about now.

    SvaraRadera
  5. Din kakkelovn er så fin. Det ser så koselig ut når en brenner i ovnen.
    Ha en fin adventstid!
    Klem

    SvaraRadera
  6. Tiden rusar fram som vanligt.
    Hoppas din dag varit bra 😊.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Wonderful photos.
    Happy Advent for you too.
    Warm hugs and take care

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Tiden rusar, lite för fort, snart är Julen här. Gillar december, mörkt och kallt ute, men jag kan sitta och mysa inne. Man pyntar och gör fint hemma. God mat och traditioner som man levt med sedan barndomen.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  9. Har en likadan kakelugn som du. Men tyvärr har de satt igen rökgångarna. Så det går inte att elda i den. Jag har alltid levande ljus i den. Önskar att jag kunde elda. Skulle vara så mysigt.
    Varm choklad och Grinchen går hem här hos mig också.
    Great minds think alike. Haha
    Ha det toppen fint nu Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Haha, Grinchen är ju en charmig figur på sitt lilla vis. Tycker nog att du utstrålar en lite mer positiv inställning till jul och mys än han :) Men visst kan man känna igen sig både i hållningen och humöret ibland.

    Önskar dig en fin vecka! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  11. Mmmm varm choklad framför kakelugnen, så himla mysigt.
    Man får verkligen passa på att njuta i det lilla, vi behöver njuta för att hålla humöret uppe till solen kommer tillbaka och värmer våra nunor.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  12. Hi hi för Grinchen! Underbar film men motsats till mig som älskar julen! Men sådär kan alla känna sig ibland! :-)
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag älskar jul!
    Underbart att se en fin svensk kakelugn.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...