Bloggintresserade

söndag 6 december 2020

Mellan kastruller & tvätt...

Söndag igen och det blir som vanligt inte mycket gjort. Det blåser halv storm ute. Disigt och grått. Hönsen står och trycker bakom en halmbal i garaget. De gillar inte blåst och busväder! Dåligt med ägg lägger dom nu också. Knappt så man får ihop till en liten sockerkaka eller en pannkaka...

Tänkte mig en stund i växthuset idag men där var det så råkallt. Trots tända ljus kändes allt dystert och lite lågt. För några månader sen var här ljummet, skönt och grönt. Kvällarna var långa och ljusa. Man ville aldrig gå in. Allt har sin tid. Och om några månader gormar man väl över allt som måste vattnas igen!

Näe det fick bli en stund i soffhörnet istället. Mannen tittar på The Crown. Ja jag bara måste se den serien från början sen. När jag får tid. Vilken fantastisk serie det verkar vara! Just nu ser jag bara lite då och då och hit och dit...mellan kastruller, tvätt och dammsugarrundor :)


 Med denna disiga utsikt önskar jag er alla en skön 2:advent. Det enda färgglada ute just nu är de oranga snöpinnarna :)

KRAM

12 kommentarer:

  1. Kan hålla med dig, just nu är det ingen hit att sitta i växthuset, spelar ingen roll hur många ljus man tänder. Det mesta myset blir vid brasan och massa ljus inne i stället, lite glögg mellan löpen ner i tvättstugan.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja, The Crowe måste du se, såå fantastiskt bra! Och om du inte sett Downtown Abbey så är den också ett ”måste” 😉
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Endast de orangefärgade pinnarna som lyser upp här också. Och på kvällen adventsljusstakarna i alla fönster förstås.
    Men den här grå och kalla perioden får man mysa inomhus med en massa tända ljus och något varmt att dricka.
    Ha en bra luciavecka nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Nu när jag läste detta kom jag på att jag glömde tvätten igår på takterrassen. Hoppas den är torr efter fukten i natt som varit.
    Den serien pratar alla om. Men den går väl på Netflix och det ar inte vi nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du hade en fin advent, trots tråkvädret! Nej, ute vill man inte vara nu. Det är samma sak här. Blä!!!
    Tur att det finns serier att se.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej Titti,

    Även här är det gråväder men vi har som tur är varit skyddade från blåsten. Ofta känns det bättre än det ser ut, om man väl tar mod till sig och går ut.
    The Crown rekommenderas! Dottern och jag har bestämt oss för att spara den senast släppta säsongen till julledigheten. Något att mysa med i mellandagarna!

    Hoppas du får en fin vecka. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Ja, ute er det som mest sort og hvitt nå. Her er det grått med regn og det kjennes trist. Men inne er det koselig med litt pynt som stadig kommer fram. Ønsker deg gode dager mot juletid! :)

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Det är jämngrått här med, men ingen blåst som tur är.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  9. Jag har bara tittat några avsnitt av The Crown, men vill gärna se hela serien. Snart får jag tillfälle för det.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Skønt at hoppe ind og kigge til dig søde.
    Håber du er ved at være jule klar.
    Jeg er blevet vinter ledig. Det bliver man som graver.
    Godt to måneder om året.
    Så her bliver bagt småkager, lavet konfekt og pyntet op.
    På lørdag bliver min mand 50 år.

    Klem og dejlig dag
    Charlotte

    SvaraRadera
  11. Ja, nog är det grått vi har bara ljust några timmar mitt på dagen. Nu behöver vi allt ljus vi kan få och i år tycker jag att alla har öst på med slingor och granar. Allt är inte vackert har själv svårt för om det blir ljusslingor i alla regnbågens färger och om det blinkar. Men i ditt växthus är det vackert som alltid. Mycket fin ljusstake som en frihetsgudinna som kommer med ljuset. Det behöver vi.

    SvaraRadera
  12. Ja, nog är det många nyanser av grått nu på flera sätt och vis...
    Skönt med plogkäppar som lyser upp haha ;) =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...