Bloggintresserade

söndag 31 januari 2021

Så var det söndag igen...

Söndag. En dag då inte mycket blir gjort. Varför vet jag inte. Det är som att all must och ork går ur mig dag 7. Men det är ju en dag som alla andra, egentligen. En dag att bara vila. Att bara vara...

Isiga vindar och kalla strandpromenader...


Jag har börjat måla och teckna igen. Lite sådär ringrostigt...

Men en perfekt söndagssyssla för en lite tvinterrött själ.


Jag har drömmar för mitt växthus framöver - och drömma får man!

Ett stort fång tulpaner till er alla som kikar in här!

Ni förgyller min dag med alla fina kommentarer ni lämnar. BÄSTA!

KRAM

21 kommentarer:

  1. Men alltså... wow!!!! Du har en jäkla talang med penseln!!! Helt galet!! Jag hoppas du använder dig av den?!!!
    Jag sparade bara några pelargoner som ska planteras om nu.. snart .. nån dag!
    Paprikafröna ska ner ikväll, flera veckor försenat... Men det ordnar sig med det med.
    I sommar får det bli mindre med odling och växter då vi blir på lite mer resande fot så att säga under semestern.
    Fin söndagskväll till Dig, och tack för den vackra tulpanbuketten...🌷🌷🌷
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  2. Hej Titti,

    Du har verkligen öga för det vackra och kunde jag teckna/måla så där, ringrostig eller ej, så skulle jag vara glad! Och visst får man drömma... särskilt på vintern.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Oi Titti, que alegria poder revê-la depois de tanto tempo e passando pela pandemia do Covid 19 e sobrevivemos. Linda sua estufa, aqui estamos ainda construindo a nossa. Suas fotos continuam lindas, parabéns.

    SvaraRadera
  4. Like the little vase with pink flower and your sheep picture....love fr9m me Ria 🍀💕🍀

    SvaraRadera
  5. Amazing! Jag tappar andan här, guu så fint du målar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Älskar dina teckningar/tavlor som du gör. Kommer ihåg att du visat några förut här på din blogg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Härligt med drömmar, det behöver man verkligen i dessa tider! Fint att du har börjat måla. Önskar att jag också kom till skott, men kanske blev jag inspirerad nu...!
    Det ser ju jättefint ut.
    Sista kvällen i januari och så skönt att äntligen denna sk'tmånad är över, även om vi
    haft rena drömvädret här både igår och idag med mycket snö och sol! Då står man ut.
    Kram
    Lisa


    Låter ju härligt med växthus!
    Vi drömmer vidare i februari!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Så fint du tecknar, härligt med en sån talang. Skönt med drömmar, hoppas de förverkligas.
    Ha det gott /Kram, Marika

    SvaraRadera
  9. Ja drömma är härligt! Och du verkar inte det minsta ringrostig. Känner kylan när jag ser dina vandringsbilder vid vattnet. Men färgerna är mustiga och härliga. Vinter ordentligt i år. Och den skira, rena, vita tulpanbucketten ... så vacker!

    Ha nu en fin dag! Dag 1 i nya veckan och nya månaden!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  10. Så roligt att se att du tagit fram penslarna igen! Heja! Du har onekligen öga och talang.

    Hoppas din vecka blir härlig! Februari nu ju!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Hade jag din talang skulle jag ha skissblocket med mig överallt.
    Det måste vara en fantastisk känsla att kunna föra över det man har i sitt inre till skissblocket. Det är ju inte bara det du ser utan hur du känner för det du ser som kommer fram i dina målningar. Jag är imponerad av din talang.
    Tack för tulpanerna. Skänker dig en likadan Titti.
    Ha det fint på alla sätt.
    Kramar Carina

    SvaraRadera
  12. Så vakre tegninger du lager! Ja, drømmer er viktige nå på denne tiden av året...
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  13. Men du så fina bilder härlig miljö du bor i! Att "bara vara" är nog så viktigt det får vara så vissa dagar. Jag tycker du målar jättefint har ju oxå börjat måla & det ska jag säga att det blir inte alls som jag tänker mig fniss
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  14. Darling Titti,

    Too long since we were last in touch, but so good to see you safe and well.

    How wonderful those days are when one can "just be". A blank canvas upon which one can write, paint or do nothing at all but reflect upon life in all its wonder.

    It is good to have dreams. spring is just round the corner and then the days will be filled with frenzied activity once again.

    SvaraRadera
  15. Du har ju talang så måla på nu och ha en utställning i vår/sommar och sälj till turisterna. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  16. Det er godt at vi har dager vi kan puste ut. Det beste med vinteren, er at nå skapes drømmer. Å tegne gir en ro. Man merker ikke at tida går. Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  17. Titti, you are such a talented artist!!! I love your creativity on this blog and now I find out you paint. I love it.

    SvaraRadera
  18. Wow your paints are fantastic you must do some more! I would love to be an artist, I have to contend with taking images instead! Sarah x

    SvaraRadera
  19. Du er ikke bare god til at fotografere fårene, du er også mesterlig til at male dem.
    Tak for tulipanerne, jeg blev så glad for dem.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  20. Jag tycker inte att man måste vara supereffektiv varje sekund, man behöver också lite vila emellan.
    Underbara bilder!
    Vad roligt att du målar. Kan du visa mer av det?
    Jag älskar tulpaner och lyckades faktiskt få tag i några buntar som jag gläds så mycket åt.
    Önskar dig en trevlig dag!

    SvaraRadera
  21. I love your drawings and water color, very nice.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...