Bloggintresserade

onsdag 3 februari 2021

Ett inlägg om ingenting....

Idag tänkte jag skriva ett inlägg om just ingenting, för det finns ju just nu inte mycket att skriva om...det händer liksom inte mycket! Det är måndag sen fredag och en skvätt söndag. Sen börjar det om!

Dagarna är lite enahanda i dessa tider när livet är som det är och man mest måste hålla sig hemma. 

Lite på sådär gott & ont...

Men när tystnaden blir lite sådär påtaglig och dagarna är långa har man ju alltid bloggen! Och alla er andra bloggare som alltid delar med er av skön inspiration och underbara bilder. Tankar & funderingar...

Ja jag har inget speciellt att skriva om idag mer än att mitt apelsinträd har fått vårkänslor med mängder av frukter. Tyvärr inte så goda att äta - helt enkelt supersura :)

Det är dock goda citrustider även i affären och jag försöker få upp den där C-vitamin nivån i kroppen! Det blir alltid en shoot av blodapelsin, lime, apelsin & clementin varje dag. Jag hoppas på en studsande pigghet till våren när jag ska så mina 8000 fröer!!!

Stora snöflingor har dalat här på ön (!) och var är snöskyffeln tro???

Aldrig hittar man den när man behöver den...

Det blir mycket fika och läsning som jag inte hunnit med...

Kaffebryggaren går varm dagtid!


 Sen de fjädriga som inte gillar snö alls, men ut ska de minsann och få kalla fötter! Ja men
bara i hönsgården. Det råder klass 3-varning för fågelinfluensa också just nu...
Så det är inte bara vi utan dom med fjädrar som måste hålla sig inne nu också. 
Min finaste, bruna höna fick åka till himlen i morse. 
De där vanliga värphönsen från "äggfabrik" orkar inte så länge sorgligt nog
men jag tröstar mig med att de har haft det sååå gott här och blivit sååå bortskämda
med både god mat, omsorg, äppelkaka och massor av frihet...

På bilden min fina skånska Blommehöna. En riktigt skön höna...

Nåja, det blev ju ett inlägg om mycket och så ingenting!

KRAM på er!

13 kommentarer:

  1. Ja det var et fint indlæg, man kan jo altid finde på et eller andet at skrive om.
    En ting er sikkert, vi kommer alle ned i gear af coronaen. Snart kommer foråret forhåbentlig. Hyg dig så længe
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid en njutning att läsa din blogg med underbara bilder!

    SvaraRadera
  3. Att ingenting ändå kan bli ett sånt trevligt inlägg! Sorgligt med din höna, men så fint att de får leva härliga dagar hos dig!
    Kram o ha det gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Tänk att du har ett apelsinträd! Vilken lyx, och som blommar dessutom! Ja, citrustider är det nu och jag frossar lite.
    Så tråkigt med din höna som gick hädan, men vilket härligt liv hon ändå fick till slut hos dej.
    Dagarna är sej lika och inte mycket händer här heller. Just idag strejkade mitt gamla bilbatteri, men fick till slut hjälp av både grannar och verkstad. Lite omtumlande var det att jag inte ens kom ihåg mitt reg.nummer när jag ringde verkstan med andan i halsen. Allt löste sej och det hände ändå något idag. Mängder av snö här och kyla, men vackert är det med solen och jag njuter av vintern. Hoppas du hittar snöskyffeln!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Känns lite trögt just nu. Har en halv oläst bok kvar och måste läsa sakta, sakta så den ska räcka länge. I dag har jag lagt min lergryta i blöt på morgonen. Hittade ett recept på fläskkarré och äpplen i gryta. Väldigt länge sedan jag använde den senast. Ska nog ta in lite jord för uppvärmning också. Har en del fröer till lite grönplock som lär kunna sås i kruka eller låda inomhus. Ja,ja, dagarna går.....

    SvaraRadera
  6. Ett trevligt inlägg, lika mysigt och njutbart att läsa som alltid.
    Vackra bilder att njuta av också. Älskar bilden av hönan i snön.
    Sorgligt när djuren dör, men som du säger har de ju haft ett fantastiskt
    bra liv hos er. Det är en fin tröst.
    Jag tröstar mig just nu med att för var dag som går kommer vi en dag
    närmare våren. Men just nu känns vintern kall, trist och oändlig.
    Du kan ju njuta av ditt blommande apelsinträd i väntan på våren.
    Massor av kramar till dig Titti från Carina

    SvaraRadera
  7. Ett bra inlägg som inte handlade om ingenting utan om någonting. Din härliga vardag som du delar med dig av. + dina fina bilder som förmedlar en massa.
    Ha en bra eller odräglig 😉😊 torsdag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Vilket härligt apelsinträd, med så många frukter. Tråkigt med hönan, men som du skriver den har haft det bra. Vi har soligt och fint idag, skall nog ta en promenad, trots kylan. När jag kommer in i värmen igen, tror jag att jag skall så de första fröna, för i år.
    Ha det gott /Kram, Marika

    SvaraRadera
  9. Ingenting eller allting... Bilderna har ett ljus och en härlig lyster - ungefär som solen färgat världen utanför hos mig några dagar. Jag varvar jobb-jobb med renoveringsjobb och tycker att tiden flyger iväg :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. Vinter, snö och C-vitaminer hör ihop på något sätt. Det finns nog något uttänkt med att citrusfrukterna är så goda just nu. Synd att de på ditt träd inte är så goda, men du kanske kan göra marmelad på dem?
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. Ett underbart inlägg om ingenting. Fast så var det ju inte för en död höna är ju något sorgligt. Ett apelsinträd är ju så coolt och att fika dagen lång är ju inte fy skam det heller. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  12. Hahahaha such a nice post about nothing...enjoy the weekend...take care...hope it will be better soon ....we all hope....love from me Ria 🍀💕🍀

    SvaraRadera
  13. Trevligt inlägg om "någrating".
    Här händer ingenting, fast ändå änder det en hel del. Konstig tid.
    Älskar att se apelsinträd och apelsiner, men är citrusallergiker, så kan inte äta dem. tyvärr.
    Så vacker bild av bänken och den fallande snön.
    Jag inser att jag inte riktigt hängt med ang fågelinfluensan, trist.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...