Bloggintresserade

söndag 25 april 2021

Lyxiga ägg och äntligen lite vindstilla...

Bageri ja, det skulle vara kul att ha ett. Om man nu kunde baka och framförallt stiga upp i ottan som tydligen bagare gör :) Inget för en seg och rejält morgontrött själ som jag är...

Men skylten har nog hängt någongång hos en morgonpigg bagare när telefonnumret endast bestod av en sisådär 4 siffror! Nu hänger den i min hall och påminner mig om att jag borde baka lite oftare :)

Ägg har vi i ett överflöd just nu! Hönsen har total våryra så det blir ju en och annan sockerkaka. En och annan pannkaka också. Alltså dessa ägg. Med en gula som är som den soligaste solen! Värpta när hönorna själva vill lägga sina ägg. Ja det känns lite extra gott i själen :) Jag tror och hoppas dessa fabrikshöns trivs och har fått sig ett eget litet grönt och tryggt paradis här på ön...

Söndag igen och äntligen avtog den där nordliga, råkalla vinden och det blev faktiskt en skön eftermiddag.


Men det är fortfarande riktigt buskalla nätter. Bara att gilla läget och sen vänta in den där efterlängtade våren...den kommer nog snart :)

KRAM

 

12 kommentarer:

  1. Åhh så fint där på månbordet i hallen. Kan du inte sluta vara så hemlighetsfull och visa mera av ditt fina hem. Ja baka det är en konst det. Jag gillar att baka matbröd men inte kakor. Gillar att hönsen värper bra också eftersom jag handlar av en eko hönsfarmare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provar att svara på din blogg Titti. Det går jättebra.

      Radera
  2. Här blåser det fortfarande kalla nordliga vindar.
    Hoppas det blir riktig vår snart. Så man kan börja vara utomhus mer.
    Era höns har nog ett underbart liv. Slipper sitta instängda dygnet runt.
    Jag skulle gärna ha höns om jag bodde så det var möjligt.
    Men det är ännu en dröm jag spar i hjärn arkivet. =)
    Hoppas du har soligt och varmt nu. Våren landar nog hos dig först.
    Innan den fortsätter uppåt till oss i Sundsvall.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Titti!
    Det har varit riktigt kallt och hårda vindar, hoppas att de blir lite värme. Men det kommer, det ser inte ut att blåsa idag. Dina höns har det bra, tänk att få gå fritt omkring. Som tack får du härliga ägg. Så fina bilder.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  4. Vilken lyx det är att ha egna ägg och såååå goda! Kul att hönsen är våryra nu. De verkar då inte bry sej om kylan. Vilka ljuvliga bilder du bjuder på och så skönt att den ilskna vinden vänt. Hoppas att den vänder här också för här är riktigt kallt och snöar till och från.
    Nu hoppas vi på den vänligare våren!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. I am waiting for spring, too.
    It's still so cold at night.
    But it looks nice on your island.
    And the eggs look very tasty too, have fun baking.
    love
    Nicole

    SvaraRadera
  6. So nice to have fresh eggs when you do feel like baking! A pretty little table with pots and the bakery sign to remind you. Chickens are so fun to watch and make nice little friends. I do hope you get some warm spring sunshine soon to make it worth the wait. Lovely photos, as always. A hug xo K

    SvaraRadera
  7. I know your fresh eggs must be wonderful Titti. We buy farm eggs from a lady who also has great ones - she comes to the outdoor market near us on Sat. mornings - I order my eggs on Thur. online. I can't enjoy a store bought egg anymore - must have freshly laid!
    Scenery is lovely on the island as always - stay warm though in those chilly winds that blow. Love the windmill.
    Hugs - Mary

    SvaraRadera
  8. Jag gillar att baka och har en del i frysen som väntar på att ätas upp. Att däremot bli bagare och gå upp mitt i natten är inte riktigt min grej heller.
    Häftig skylt och det korta telefonnumret visar hur gammal den är.
    Förra veckan var det underbart väder här, idag regn och bara 7 grader, burrr.
    Vackra Ölandsbilder.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Våradonis har jag sett på Gotland, trodde den var svår att få in i trädgården. Låter fantastiskt med äggen som hönorna belönar dig med. Klart du skulle ha ett litet bageri på sommaren, det är först vid 10-11 på förmiddagen som du behöver öppna. Tänk vad lätt det var att komma ihåg telefonnr. när det bara var fyra siffror. Nu kan jag bara mitt eget - knappt det. Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  10. It must be so nice to have your own eggs. So fresh.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  11. Vakre bilder har du da og våren den er på gang. Trevlig Valborg til deg :)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...