Bloggintresserade

lördag 29 maj 2021

Ojämn kamp i det där sköna gröna!

Jag ser verkligen där jag BORDE sitta och bara insupa livet just nu, skön försommar med all dess ljuvliga syrendoft, ja lite sådär lagom tillbakalutad. Njutande. Med all stress liggande överst på komposthögen...

Jodå men sen finns det en vardag med en trasig gräsklippare, myrinvasion, en sjuk höna och ett ogräs som fått blodad tand på att växa sig hejvilt och ack så frodigt!! Ja då dimper man ner här på stolen i 5 minuter med andan i halsen över en snabb kopp kaffe och en torr kanelbulle. Det som ska växa växer inte och det jag inte vill ska växa växer mig över huvudet!! Just nu för jag en ojämn kamp i det där gröna...

Men jag är så glad för min solcellsdrivna fontän! Den porlar gott där i fågelbadet...

Köpte den på ett litet betongmakeri på södra ön. Ett stort gilla på den!


Jag måste göra något gott av all god rabarber också. Pajer, sylt, saft, chutney och kräm...jag älskar rabarber i alla dess former! 


 De där fjädriga livsnjutarna har det gott i gröngräset nu, ja ett gäng glada soldyrkare på sommarbete! Lyckan är stor att ha gett ett gäng skamfilade och uttjänta industrihöns ett gott liv i det sköna, gröna. Det gör gott i hela mitt hjärta. Jag tror dom trivs här :)

Det är skön och solig lördagkväll. Dags att pusta ut under plommonträdet...

KRAM

17 kommentarer:

  1. Hoppas du tog och bara relaxade under plommonträdet en lång stund och bara va. Bara lite mañana, mañana som vi säger här i Spanien. Det är gott för både kropp och själ.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!
    Visst är det helt underbart i sommarvärmen. Det är bäst att passa på att njuta medan vädret är så fint. Hoppas hönan kryar på sig. Förstår att de är trevligt sällskap och individer. Är så förtjust i dotterns ankor, de kvackar så glatt när man kommer, och gräver jag i rabatten så rusar de dit och förväntar sig godsaker. En sån liten fontän har jag beställt på nätet. Det är en lång leveranstid, upptäckte inte att den skulle levereras från Kina, har nog fått tio mail nu, snart kommer den.
    Ha det gott och glöm inte att njuta. ogräset springer inte iväg.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Precis så är det här också. Ogräset växer och gurkorna är en cm höga. Underbart med hundkex i tillbringarvasen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Porlande vatten är så härligt! Jag har min damm med vattenfall igång året om. Jag har gett upp med att kämpa emot. Det som vill växa växer på och resten får skylla sig själv. Jag lägger all energi på att njuta. Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  5. Liebe Titti,
    Eu am o gradina mica dar referitor la asta am ajuns la concluzia ca ce este foarte frumos...trebuie sa fie si greu sau in cel mai bun caz ocupat! Of, balanta asta!
    E magic in gradina ta.Ti-ai facut un loc minunat pentru pauze! Sper sa fie cat mai multe!
    Imbratisari,
    Mia

    SvaraRadera
  6. Hoppas hönan kryar på sig. Förstår att det är mysigt att ha hovdamerna som sällskap i trädgården. Även om dom ställer till det för dig ibland.
    Så fina bilder du lägger upp på din blogg. De andas sommar. När kommer fotoboken jag tjatar om att du ska göra? Jag paxar för det första exemplaret.
    Kunna njuta av dina bilder året runt vore avkoppling för själen.
    Ha en fin mors dag och en skön söndag Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Ja, där BORDE du sitta - ser ju underbart ut!! Hoppas du tar dig tid till det idag, om ni har lika fint väder som vi!
    Krya på hönan!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hvor er det øverste billede smukt. Der ville jeg kunne sidde i timevis og glemme alt om ukrudt, myrer og syge høns - og bare nyde ...

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  9. Det ser herlig ut å kunne sitte der under kirsebærtreet! Må være fint å ha et så stort tre som gir så mye skygge.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  10. Love from me ...Ria 🍀💕🍀

    SvaraRadera
  11. Ja mycket att göra i trädgården just nu, både roliga saker och mindre roliga.De där fem-minutrarna för en snabb kaffe känns igen. Sen ser man något nytt som behöver uppmärksamhet.Svårt att räcka till, tur att dagarna blir längre och längre.
    Tror dina höns njuter i fulla drag!
    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  12. Oh, so beautiful and peaceful! Summer and flowers <3

    SvaraRadera
  13. Åh, så jag känner igen mej i din beskrivning här, ja frånsett sjuk höna och myrinvasion då, men ogräset och att det där som man vill ska växa inte växer men allt det andra trista som fått en väldigt fart efter regnet nu. Ja, ja det gäller att verkligen försöka njuta lite också för det är ju helt otroligt vackert just nu.
    Relaxa mera och njut får bli mitt motto.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Stor igenänning! Jäktigaste månaden december inräknad. Mitt mål brukar vara att ha fått överhanden och koll på läget innan midsommar. Sen brukar ogräset lugna ner sig lite.
    Allt gott
    /Anette
    atligatradgarden.se

    SvaraRadera
  15. Så härliga försommarbilder!
    Glöm inte att ANDAS!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  16. Livet är inte alltid en dans på rosor. Tyvärr finns det ibland lite som står i vägen. Bara att hoppas att det dåliga försvinner och du får möjlighet att njuta av det goda i livet också.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  17. Ja, nu vill man stanna tiden och inte blinka för länge för då är allt över. Hoppas hönan klarar sig, så fint att några hönor hamnat hos dig och får det bra.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...