Bloggintresserade

onsdag 5 november 2014

FLOWERS by titti & ingrid - Naturligt vackert


Temat i FLOWERS denna gång är naturligt vackert…ett tema som passar mig perfekt eftersom jag älskar att trampa runt i skogen och samla på mig kottar, kvistar, mossa ja allt som går att använda till dekorationer och som man kan pynta med.
Så här ser det ut i mitt växthus denna tid på året och jag trivs! Små naturliga arrangemang där lökar, kottar och mossa får samsas med andra härliga blommor som julrosor och hyacinter.


Små färdiga fågelbon finns att köpa i de flesta blomaffärer och är perfekta att använda som stöd i en enkel lerkruka. Här med mossa, lite lummer, plättar i luften, kastanjer och en enkel hyacint…


Lummer är väldigt vackert men är också fridlyst. Får dock plockas för eget bruk i liten mängd och under förutsättning att man inte plockar med rötterna eller gräver upp den. Kolla gärna upp mer hur det är i ditt område! Jag fick en liten reva av en vän som har den i sin trädgård djupt inne
i Småland, tror inte ens det finns lummer på Öland så jag är verkligen rädd om denna lilla reva. 
Men som sagt den är fridlyst så kolla ordentligt upp vad som gäller innan du plockar den…


Vackra lärkkvistar är ett måste…


Den sötaste och mest naturligt vackra kransen gör man lätt av några kvistar stjärnklematis.
Här i byn växer den helt vilt i naturen och är mer som ett ogräs på vissa ställen! 
Fröställningarna är som små fjäderlika bollar och den är en riktigt favorit i färg och form...


 Naturen är verkligen vacker i all sin enkelhet…så ta med en korg och gå på en skön skogspromenad 
och kom tillbaka rik på skogens guld! Nu tycker jag vi tar en titt på vad min goda vän Ingrid 
med bloggen OF SPRING AND SUMMER har hittat på med dagens tema!

Blommig kram,
Titti

47 kommentarer:

  1. Bonjour,

    Ce fut un doux plaisir que de partager ce très joli billet accompagné de magnifiques photos.

    Gros bisous ☂

    SvaraRadera
  2. Fantastisk inspirerende Titti :)

    SvaraRadera
  3. Herlig. Det er så mye fint materiale å finne ute i naturen. Skal ut å hente meg litt granbar i dag selv.
    Har lyst på litt granlukt i stua. Kransen du har laget er kjempefin.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  4. Åh så mycket vackert! Måste ta mig en tur och plocka material till krukorna till helgen. Kransen är underbar!
    Tack för all inspiration, Titti. Blir alltid lika glad av att kika in hos dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har i växthuset! Jag blir litet sugen. Nu står mitt mest som förvaring av krukor (inte alla vackra lerkrukor inte).
    Di krans ser inte så svår ut, så en sådan ska jag absolut göra. Den är så vacker trots sin enkelhet.

    SvaraRadera
  6. Titti, so beautiful fotos! Clematis - godd idea - it is very nice!
    Embrace Jarka

    SvaraRadera
  7. Jag dånar i vanlig ordning.....Helt fantastiskt vackert Titti! Hade du vart här så skulle du fått en bamsekram:)
    Men skickar en här
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Takie to melancholijne, piękne, subtelne. Bardzo jesiennie wygląda puchowy wieniec, przepiękny! Pozdrowienia;) Bardzo lubię tu zaglądać.

    SvaraRadera
  9. Vilken guldgruva byn måste vara där klematisen växer vilt - jättefin krans - det naturliga är absolut det vackraste !
    Gillar ALLT i ditt inlägg !!!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  10. Ja det kan jag lova att korgen och sekatören är beredd bara regnet slutar att vräka ner så....
    Så mycket fint du gjort och inte behöver växthuset vara nån sorts förvaring av sommaren tömda krukor och tråkigheter utan även lite fint naturpynt. Det gör en glad och till våren är det ju sååå härligt att sitta där med sin kopp kaffe.
    Önskar dig en skön dag utan regn
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. so viele wunderschöne inspirationen!!! viele grüße von angie aus dem heute verregneten deutschland, aber wir haben die sonne im herzen!!

    SvaraRadera
  12. DU,sååå fint!Jag får hjärtklappning när jag ser dina bilder. Fröställningarna och lärkkottar och hyacinter i denna vackra miljö och detta arrangemang....Jag tycker det är sååå fint. Jag hittade lite lärkkottekvistar sist jag körde till sopstation.Där var ett träd, djupt ner i ett dike....jag bara låtsades som ingenting och fick tag på några grenar...ska nog försöka göra denna djupdykning en gång till.
    Ha en bra dag och tack för all inspiration!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  13. Åhh så fint du har gjort med "skogens guld"...du är så duktig på att arrangera bilderna...så proffsigt !!
    Jag har varit i skogen och plockat mossa, granris och enris....som jag ska ta fram till julen ;))
    Ha en fin dag min vän...här är det 0 grader och lite vitt på marken och jag ska iväg en sväng till stan...
    Kram Bia

    SvaraRadera
  14. Så stämningsfulla bilder, jag blir riktigt sugen på att börja Fixa kransar och lite annat smått och gott. Plockade lingon- och blåbärsris i helgen som gick så det är väl bara att prioritera ;-)
    På lördag blir det Öland, kanske hittar jag lite mysigt i naturen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  15. These pictures are adorable! Atmosphere, ideas... really nice! Chrsita

    SvaraRadera
  16. My favorite is this dreamy wreath ....
    Really beautiful!
    Thanks and happy week dear Titti!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  17. Så mange flotte bilder fra ditt koselige veksthus!
    Tusen takk for alltid så hyggelige hilsener fra deg! setter stor pris på dem, må du vite:-)
    Det går desverre lang tid mellom hvert blogginnlegg hos meg. Jeg er blitt så ivrig på Instagram:-)
    Skal forsøke å lage et i dag eller i løpet av morgendagen.
    Ha det godt

    Klem fra Hjørdis

    SvaraRadera
  18. Wooow, dette var bare vakkert, vakkert, vakkert!!! Du er dyktig, Titti!!

    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  19. Åh, vilka inspirerande bilder! Gillar ju också det naturliga, kottar, mossa och annat fint. Nu ska jag kika på dina senaste inlägg, ser att jag missat mycket. Ha det så gott/ Kram Titti

    SvaraRadera
  20. Titti,
    you are an artist! What a lovely idea to make a wreath with clematis! Looks like an angels piece!
    Have a happy happy time
    Elisabeth

    SvaraRadera
  21. Vackert, jag får en fin höstkänsla av dina
    bilder. Och just det där plockandet är ju så
    roligt, bäst och passa på nu innan snön kommer.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  22. Jamen så himla fint!! Vilken fin tolkning av temat. Naturligt vackert, naturen bjuder verkligen på det bästa i inredningsväg. Härlig inspo här inne, tack för det!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  23. What a lovely items Titti, there is so much beauty in nature!
    In our country picking mossa is also forbidden, but in the flowershops there is many!
    I love your wreath it looks beautiful!

    Have a nice week,
    Hugs, Eefie

    SvaraRadera
  24. Sååå fiiiiiiint!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  25. Surely you collected these dainty flowers from a fairytale...your wreath is pure whimsy!

    xx
    Poppy

    SvaraRadera
  26. Så mycket vackert du visar på dina bilder.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  27. Titti, såååå vackra bilder!!!♥♥

    Jättestor kraaam.....från Marikki

    SvaraRadera
  28. Det är verkligen naturligt och heeelt underbart. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  29. Så mysigt det ser ut i ditt växthus! Där skulle jag också trivas. Visst är det roligt att plocka allt möjligt fint i skogen. Nu känns det som att jag måste ut snart.
    Så söt kransen är.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  30. Super snyggt,helt underbara bilder och fantastisk inspiration. Tror jag får fixa till i växthuset i helgen, det har blivit bortglömt i allat annat...

    kram Anna

    SvaraRadera
  31. Schön!!
    LG SMilla

    SvaraRadera
  32. Klematiskransen var helt UNDERBAR!
    Stor kram /Carolin

    SvaraRadera
  33. Titti, from these photographs, I now believe that you have a beautiful Wonderland in your greenhouse!

    Everything seems to have a spiritual glow given by nature.

    I wish that I had a forest nearby, where I could find moss and twigs. Yes, there is moss to be found in Central Park, but it is Not to be Touched. It's somehow not quite the same to buy moss from a florist.

    The wreath made from the dried clematis branches is so, so beautiful!

    xo

    SvaraRadera
  34. Beautiful photo's Titti! I like the little earthenware flowerpot and the sweet looking wreath!

    SvaraRadera
  35. Åhhh, så vackert! Kram!!!

    SvaraRadera
  36. Oh, vad vackert! Vilken inspirationskälla du är! Tack för att du delar med dej!

    SvaraRadera
  37. Sååå fint! Det är det allra vackraste sådär naturligt och det där krukstället, helt underbart!

    Önskar dig en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  38. beautiful autumn images Titti...now I feel I must go out and gather !! I have that star clematis in the garden ...I think maybe a bird helped it to grow there !! the seed pods are so charming.
    Gail x

    SvaraRadera
  39. Nydelig pyntet! I dag har det kommet litt snø her og plutselig har jeg satt i gang med å rydde og pynte innendørs for å tilpasse årstiden. Ha en riktig fin helg!
    Klem, Berit

    SvaraRadera
  40. Such a beautiful post, with delicate woodland finds, moss and beautiful pots. Oh, the wreath - so very lovely! Have a beautiful weekend! xo Karen

    SvaraRadera
  41. Åh vad jag älskar den där Klematiskransen!! Den är alldeles ljuvligt underbar. Kram Katta

    SvaraRadera
  42. Så snart ljuset kommer ska jag ut i skogen för att hämta material för pynt. Och nu blev jag väldigt inspirerad! Tyvärr kommer jag inte att hitta någon stjärnklematis, din krans är ju bara så vacker.
    Så bra också att du skrev om att lummern är fridlyst! Man får plocka för eget bruk men inte ta med rötterna, så någon enstaka reva är ok.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  43. Så underbara arrangemang!! Och kransen med klematis alltså... Kärlek säger jag bara!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  44. Dina bilder är helt magiska Titti!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...